فونیکسریمکسبهتام

گزارش کیفی آذرماه منتشر شد؛

معرفی خودروهای ستاره‌دار

عصر خودرو- گزارش کیفی خودروهای داخلی در شرایطی منتشر شد که با وجود تولید دو محصول جدید ایران خودرو و سایپا، وضعیت کیفی آنها منتشر نشده است.آنچه مشخص است آمار ماهانه خودروسازان که در سایت کدال سازمان بورس منتشر می‌شود از تولید ماهانه تارا و شاهین در دو شرکت ایران خودرو و سایپا حکایت دارد حال آنکه در گزارش شرکت بازرسی و کیفیت خبری از بررسی وضعیت کیفی این دو محصول نیست.

معرفی خودروهای ستاره‌دار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، از سوی دیگر غیبت تارا و شاهین در گزارش کیفی آخرین ماه از فصل پاییز در شرایطی رقم خورده که بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این دو خودروساز در سایت کدال سازمان بورس، ایران خودرویی‌ها در آذر  33 دستگاه تارا تولید کرده‌اند. سایپایی‌ها نیز در دو ماهه آبان و آذر در مجموع تولید 45 دستگاه شاهین را در خطوط تولید خود نهایی کرده‌اند. ( تیراژ تولید شاهین در آبان  15 دستگاه و در آذر ماه 30 دستگاه اعلام شده است)

    نکته قابل تامل در ارتباط با نبود تارا و شاهین در گزارش ارزیابی کیفی آذرماه این است که نارنجی‌های جاده مخصوص خود را آماده می‌کنند تا اولین سری از شاهین‌های تولیدی را به مشتریان تحویل دهند.اما بررسی وضعیت کیفی محصولات تولیدی خودروسازان در آذرماه بیانگر آن است که تغییر خاصی در کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز در فصل پاییز رخ نداده است و به‌طور کلی گزارش یاد شده را می‌توان کپی از گزارش دو ماه پیش از آن دانست.

    تنها تفاوتی که می‌توان میان گزارش کیفی منتشر شده در آخرین ماه از فصل پاییز با گزارش کیفی ماه‌های مهر و آبان قائل شد، اضافه شدن دو خودروی مزدا NEW3 محصول بهمن موتور و ساینا محصول پارس خودرو به گزارش آذر ماه است.در میان دو محصول یاد شده حضور مزدا NEW3 بعد از بیش از یکسال که از خروج این خودرو از خطوط تولید بهمن می‌گذرد، قابل توجه است. مشخص نیست آیا این محصول ژاپنی به خطوط تولید بهمن موتور برگشته است یا تولید این خودرو مقطعی است و دلیل آن را باید در ترخیص پک‌های مانده در گمرک جست و جو کرد؟

    از سوی دیگر باید به این نکته نیز در گزارش ارزیابی کیفی آذر  توجه کرد که این ماه، دومین ماه پیاپی است که پژو 2008 در این گزارش حضور دارد در شرایطی که گزارش‌های منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال نشان می‌دهد اولین محصول پسابرجامی، جایی در برنامه تولید آبی‌های جاده مخصوص طی دو ماهه آبان و آذر نداشته است و در گزارش انتشار یافته در سایت کدال در مقابل ستون تعداد تولید این محصول عدد صفر درج شده است.

       جزئیات ارزیابی کیفی آذر
    حال  سراغ جزئیات آمار کیفی آذر می‌رویم. در گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI در ارتباط با کیفیت محصولات سواری تولید داخل 32 خودرویی سواری مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند. این خودروها در 4 سطح قیمتی تقسیم بندی شده‌اند و کارشناسان شرکت بازرسی کیفیت بر اساس وضعیت کیفی خودروها به آنها از یک تا 5 ستاره کیفی داده‌اند.

    در سطح یک قیمتی تنها دو خودروی مونتاژی مزدا NEW3 بهمن موتور و تیگو 7 محصول مدیران خودرو حضور دارند. مزدا NEW3 که مدت‌ها در این لیست غایب بوده توانسته در حضور دوباره خود 5 ستاره کیفی را به دست بیاورد.اما تیگو 7 محصول شرکت چینی چری که در خطوط تولید مدیران خودرو مونتاژ می‌شود 3 ستاره کیفی به دست آورده است.سطح دو قیمتی نیز در قرق محصولات مونتاژی است.

    در این سطح قیمتی شاهد حضور 7 محصول هستیم. دو محصول از ایران خودرو، دو محصول از سیف خودرو، دو محصول از کرمان موتور و یک محصول از مدیران خودرو، سطح دو قیمتی را تشکیل می‌دهند.پژو 2008 توانسته مانند ماه‌های گذشته 5 ستاره کیفی را کسب کند.دیگر محصول ایران خودرو یعنی هایما S7 اتوماتیک نیز 4 ستاره کیفی را از کارشناسان ارزیابی کیفی دریافت کرده است.

    سیف خودرو نیز که با دو محصول SWM G01F و SWM G 01 در گزارش کیفی آخرین ماه از فصل پاییز حضور دارد، توانسته برای دو محصول یاد شده به ترتیب 4 و 3 ستاره کیفی به دست آورد.دو محصول کرمان موتور یعنی JAC S3 و JAC S5 که در سطح دو قیمتی قرار دارند توانسته‌اند 3 ستاره کیفی کسب کنند.

    MVM X33 S تنها محصول مدیران خودرو در این سطح قیمتی است که توانسته 2 ستاره کیفی را از کارشناسان ارزیابی کیفی بگیرد و کف کیفیت در این سطح قیمتی را به خود اختصاص دهد.

    در شرایطی که گزارش کیفی آذر مانند آبان هیچ خودرویی را در سطح سه قیمتی مورد بررسی قرار نداده است شاهد هستیم که سطح چهارم قیمتی پر‌ترافیک‌ترین سطح قیمتی محسوب می‌شود.بر‌خلاف سطح یک و دو، سطح چهار قیمتی در اختیار محصولات تولید داخل قرار دارد.

    این سطح قیمتی که تماما محصولات ایران خودرو را در خود جای داده است از 11 محصول خانواده پژو، 2 محصول خانواده سمند، 2 محصول خانواده دنا و یک محصول خانواده رانا تشکیل شده است.در خانواده پژو، خودروی پژو 207 بدون صندوق ( هاچ بک) توانسته 4 ستاره کیفی را کسب کند.

    بعد از این خودرو، پژو 206 بدون صندوق، پژو 206 صندوقدار، پژو پارس با گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی تولیدی در سایت کرمانشاه، پژو پارس با گیربکس دستی تولیدی در سایت‌های مرکزی ایران خودرو، فارس، مازندران، سمنان ( صنایع خودروی فردا که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود) و خراسان توانسته‌اند سه ستاره کیفی را در کارنامه خود طی آخرین ماه از فصل پاییز ثبت کنند. پژو 405 که در سایت خراسان تولید می‌شود تنها عضوی از خانواده پژو است که 2 ستاره کیفی را به دست آورده است.

    خانواده دنا شامل دنا پلاس و دنا معمولی نیز سه ستاره کیفی را به دست آورده‌اند.

    خانواده سمند یعنی سمند سورن و سمند معمولی که در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شوند نیز سه ستاره کیفی را بر سینه می‌بینند.رانا معمولی نیز مانند خانواده سمند 3 ستاره کیفی کسب کرده است.سطح 5 قیمتی نیز در قرق محصولات خودروسازی سایپا قرار دارد.در این سطح قیمتی شاهد حضور 7 محصول هستیم.

    این سطح قیمتی با خودروهای کوئیک R پارس خودرو، کوئیک معمولی، تیبا 2 پلاس، تیباتیبا صندوقدار تولیدی در سایت کاشان، ساینا پارس خودرو و ساینا تولیدی در سایت کاشان تشکیل می‌شود.

    تمام محصول ذکر شده در آخرین ماه از فصل پاییز 3 ستاره کیفی کسب کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو