فونیکسریمکسبهتام

بی‌ام‌و به رایانش کوانتومی روی می‌آورد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) برای بهبود تولیدات خود به رایانش و رایانه کوانتومی روی می‌آورد.

بی‌ام‌و به رایانش کوانتومی روی می‌آورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) به منظور بهینه سازی زنجیره‌های تأمین خود، در حال تغییر رویکرد و حرکت به سمت رایانش کوانتومی است و برنامه آن، استفاده از رایانه کوانتومی "هانیول"(Honeywell) برای یافتن راه‌های بهتر به منظور خرید قطعات مختلفی است که خودروهای آن را می‌سازند.

    این غول خودروساز آلمانی با شرکت "هانیول" در حال همکاری است تا دریابد که رایانه‌های کوانتومی چگونه می‌توانند کارایی آن را به حداکثر برسانند.

    امید این است که رایانه‌های کوانتومی تعیین کنند کدام قطعات و اجزاء توسط کدام تأمین کننده‌ها و چه زمانی باید خریداری شوند که در نهایت، در حالی که زنجیره‌های تأمین به موقع حرکت می‌کنند، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

    این دستگاه برای ساده سازی روند تولید شرکت بی‌ام‌و و به حداکثر رساندن بازدهی آن، انتخاب و بهینه سازی انتخاب‌ها را انجام خواهد داد.

    بنا بر گزارش‌ها، شرکت بی‌ام‌و از سال 2018 با رایانه‌های کوانتومی دست و پنجه نرم می‌کند و این آزمایش اخیر مشخص خواهد کرد که چگونه می‌توان از فناوری کوانتومی در سناریوهای مفید روزمره استفاده کرد، کاری که تاکنون اغلب انجام نشده است.

    رایانه‌های کوانتومی بسیار بهتر از سیستم‌های رایانه‌ای سنتی هستند و برای کشف چالش‌های بهینه سازی مانند بهینه سازی زنجیره تامین بی‌ام‌و بسیار مفید هستند.

    رایانه‌های کوانتومی نه تنها می‌توانند به بهینه سازی فرآیندهای تولید کمک کنند، بلکه می‌توانند به طور بالقوه به بهبود شیمی باتری در وسایل نقلیه الکتریکی(EV) یا بهترین مکان برای قرار دادن ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی کمک کنند.

    با این حال، استفاده منظم و تجاری از رایانه‌های کوانتومی هنوز دور از دسترس است، اما این به این معنی نیست که غیرممکن است. تمرکز بی‌ام‌و و هانیول نیز بر همین موضوع است.

    اقدام بعدی این تیم شامل آزمایش سرعت رایانش کوانتومی و همچنین بررسی این محاسبات در مقیاس کوچک و مطابق با نتایج حاصل از سیستم‌های محاسباتی سنتی است و تقریباً در مدت زمان 18 تا 24 ماه آینده، امید این است که رایانه‌های کوانتومی مانند سیستم مدل "H1" هانیول بتوانند بر مشکلات بهینه سازی بی‌ام‌و فائق آیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو