فونیکسریمکسبهتام

تجمع شاکیان آذویکو مقابل وزارت صمت

بعد از ۳سال خودرویی تحویل نشد

عصر خودرو- صبح امروز تعدادی از شاکیان شرکت آذویکو در اعتراض به عدم تحویل خودروی ثبت نامی پس از سه سال، مقابل وزارت صمت تجمع کردند.

تجمع شاکیان آذویکو مقابل وزارت صمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، امروز بدعهدی به یکی از روش‌های جاری و مرسوم در خودروسازان ایرانی تبدیل شده و هر روز مدلی دیگر از بدعهدی‌ها را شاهدیم؛ در همین رابطه صبح امروز تعدادی از شاکیان شرکت آذویکو در اعتراض به عدم تحویل خودروی ثبت نامی از سال 97 تاکنون، مقابل وزارت صمت تجمع کردند.

    مفتخری از شاکیان این شرکت به خبرنگار مهر گفت: در تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 97 شرکت آذویکو، یک طرح فروش قطعی برای سه مدل خودروی MG از طرق پرداخت نقدی و وام گذاشت که ابتدا اعلام کردند قیمت این خودرو 58 میلیون تومان است اما در ادامه با افزایش قیمت، نرخ را به 88 میلیون و 800 هزار تومان رساندند.

    وی افزود: نحوه تحویل خودرو هم در سه مرحله 100 روزه، 120 روزه و 140 روزه طراحی شده بود و مسئولان شرکت می‌گفتند که حتی شاید زودتر هم خودرو را تحویل بدهند.

    وی بیان داشت: با این حال پس از مدتی که از زمان تحویل خودرو گذشت، متقاضیان به مسئولان شرکت اعلام کردند که اگر قادر به تحویل خودرو نیست پول را پس بدهد اماشرکت تاکید می‌کرد که مشکلی وجود ندارد و حتی می‌گفتند که 10 برابر ثبت نامی ها قطعه وجود دارد.

    وی گفت: اگرچه این شرکت برای هزار خودرو مجوز ثبت نام داشت اما برای 6400 خودرو ثبت نام کرد و از وزارت خانه نامه گرفت تا کار را قانونی جلوه دهند.

    مفتخری افزود: بارها در سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی و وزارت صمت جلسه داشتند و برنامه زمانبندی برای تحویل گرفتند اما فقط زمانبندی بود و تحویلی صورت نگرفت. از سال 97 مردم درگیر هستند و شرکت هر روز یک اطلاعیه می‌دهد.

    وی گفت: آخرین چیزی که اعلام کردند این است که 8 برابر پولی که پرداخت کرده ایم +20 میلیون تومان را به ما پس می‌دهند که دوباره عملی نشد. امروز هم که در مقابل وزارت صمت تجمع کرده ایم به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم و هیچ فردی از وزارت صمت جواب درستی به ما نمی‌دهد.

    وی افزود: به بهانه تولیدکننده بودن می‌گویند که می‌خواهیم تولید کنیم و در کارخانه را نبندید و می‌گویند با مپنا قرارداد داریم و می‌خواهیم خودروی برقی تولید کنیم!

    گفتنی است؛ شرکت «آذویکو» تولیدکننده خودروهای چینی ام. جی در ایران است که در سال 1389 در استان آذربایجان شرقی تأسیس شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو