فونیکسریمکسبهتام

ماجرای پیامک جریمه در پمپ بنزین چیست؟

عصر خودرو- مدتی است که پیامکی در فضای مجازی منتشر می شود که حاوی پیام جریمه رانندگان بدون ماسک است اما آنطور سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی اعلام کرده این پیامک جعلی بوده و قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

ماجرای پیامک جریمه در پمپ بنزین چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی با بیان اینکه جریمه رانندگان توسط دوربین‌های جایگاه‌های سوخت به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان پذیر نیست، اظهار کرد: انجام این کار نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که هنوز چنین زیرساخت‌هایی فراهم نیست.

    وی با تاکید بر اینکه این زیرساخت‌ها شامل دوربین‌های ویژه ثبت تخلفات است، گفت: اکنون در جایگاه‌ها فقط دوربین‌های امنیتی وجود دارد که برای رصد کردن حوادث و اتفاقاتی که ممکن است در جایگاه‌ها رخ دهد، استفاده می‌شود که با دوربین‌های ثبت تخلف تفاوت دارد.

    به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی دوربین‌های امنیتی جایگاه‌ها به هیچ سامانه آنلاینی متصل نیستند و برای این که افراد متخلف از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جریمه شوند، باید این دوربین‌ها با سامانه‌های آنلاین نظارتی در ارتباط باشند که اکنون چنین زیرساختی فراهم نیست.

    کاهی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ درخواستی برای اتصال این دوربین‌های امنیتی نه از سوی پلیس راهور و نه از سوی هیچ یک از سازمان‌های نظارتی دیگر به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نرسیده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه این زیرساخت وجود ندارد بحث جریمه نیز منتفی می شود.

    به گفته وی پس از بررسی پلاک درج شده در پیامکی که در فضای مجازی منتشر می شود گویا شدیم که چنین پلاکی در آن زمان اصلا به جایگاه سوخت وارد نشده است و اساس این پیامک جعلی و غیرقابل استناد است.

    وی با بیان اینکه تا کنون چنین طرحی مبنی بر جریمه رانندگانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در جایگاه ها مطرح نشده است، گفت: مردم نگران این مساله نباشند و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد قطعا از قبل اطلاع رسانی خواهد شد اما در حال حاضر چنین برنامه ای در دستور کار نیست و مهم تر از زیرساخت اجرای آن نیز اکنون وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو