فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صمت:

۱۷۰هزار کامیون کشنده باید طی سه سال آینده در کشور بازسازی شود

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت ، تولیدات صنعتی کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت : ۱۷۰هزار کامیون کشنده باید طی سه سال آینده در سطح کشور بازسازی شود.

۱۷۰هزار کامیون کشنده باید طی سه سال آینده در کشور بازسازی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی صادقی نیارکی روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت گلدیران افزود: واحدهای داخلی خودروساز کشور بجای واردات خودرو کامل این توانایی را دارند که کامیون های مورد نیاز داخلی را بازسازی کنند.

    وی بابیان اینکه بازسازی خودر منجر به ایجاد اشتغال در کشور می شود یادآورشد: با این اقدام  قطعه سازان فعال و زنجیره ارزش افزوده نیز در کشور ایجاد خواهد شد.

    صادقی نیارکی تولیدات صنعتی کشور در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای نخستی مرتبه در سه سال گذشته دو فصل متوالی یعنی فصل دوم و سوم صنعت براساس اعلام مرکز آمار از رشد قابل توجهی برخودار بوده است.

    معاون وزیر صمت گفت : امسال در بخش پروانه های بهره برداری 7 درصد ، صدور پروانه 22 درصد و سرمایه گذاری 230 درصد نسبت به 11 ماهه سال گذشته رشد داشته ایم.

    وی رشد حوزه جواز تاسیس را 40 درصد اعلام کرد و افزود: در 11 ماهه امسال 36 هزار فقره جواز تاسیس صادر شده در حالی که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25هزار فقره بوده و این مساله اشتیاق فعالان و تولید کنندگان داخل را می رساند.

    صادقی نیارکی با اشاره به خودرسازی در استان قزوین؛ اظهار داشت : فعالیت این بخش در استان قزوین بیشتر در حوزه خودروسازی تجاری بوده اما در حوزه قطعه سازی قزوین از قطب های صاحب نام کشور است.

    وی با اشاره به سفر خود به قزوین نیز گفت : این سفر به همراه رئیس کمسیون صنایع  و معادن برای بازدید از شرکت مایان صنعت است که در سالهای گذشته نیز فعال بوده و بعد از اعمال محدودیت های بین المللی دوباره فعالیت خود را مشخص کرده و در حال حاضر نیز 20 درصد تولیدات آن داخلی است و متعقد شده در مدت زمان کوتاه این بخش را به 30 درصد افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو