فونیکسریمکسبهتام

ساوایست DX۳؛ کراس اوور کوچک چینی و یادآوری ون سبز رنگ دلیکا+عکس

عصر خودرو- ساوایست(نام این خودروساز ترکیب کوتاه شده South East است) گروه خودروسازی فعال در کشور چین است که در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی آن نیز در فوجیان قرار دارد. براساس برخی اطلاعات، برابر با ۲۵ درصد سهام این کمپانی در اختیار میتسوبیشی ژاپن است.

ساوایست DX۳؛ کراس اوور کوچک چینی و یادآوری ون سبز رنگ دلیکا+عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، احتمالا لوگوی ساوایست برای مخاطب ایرانی نیز آشنا باشد زیرا طی دوره ای ون های سبز رنگ دلیکا با این نشان وارد خیابان های کشورمان شدند.

یکی از محصولات ساوایست در کلاس کراس اوور با نام DX3 در بازار چین عرضه می شود که جدیدترین مدل آن که در سال 2019 معرفی شده و با توجه به تریم از 9200 تا 16 هزار دلار قیمت دارد.

ابعاد
این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4354 میلیمتر در طول، 1840 میلیمتر در عرض، 1654 میلیمتر در ارتفاع و 2610 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است. ارتفاع از سطح زمین 200 میلیمتر و وزن خالص با توجه به تریم اززز 1285 تا 1350 کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ ها در اندازه های 16، 17 و 18 اینچی آلومینیومی و فولادی ارائه می شود.

پیشرانه
در این بخش از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر استفاده شده که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو قابل سفارش است. نمونه تنفس طبیعی برابر با 120 اسب بخار خروجی و 143 نیوتن متر گشتاور دارد.

شاخص مصرف این پیشرانه برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر برابر با 8.5 لیتر، در بزرگراه 5.9 لیتر و در حالت ترکیبی 6.7 لیتر است.

ظرفیت باک در تمامی تریم ها 45 لیتر است.

نمونه توربوی همین پیشرانه برابر با 156 اسب بخار خروجی و 225 نیوتن متر گشتاور دارد. شاخص مصرف نیز برابر با 8.7 لیتر در شهر، 6.4 لیتر در بزرگراه و 7.3 لیتر در حالت ترکیبی محاسبه شده است.

نکته: آمار مصرف سوخت که بالا اشاره شد؛ برای نمونه تنفس طبیعی مربوط به جعبه دنده 5 سرعته دستی و برای مدل توربو مربوط به جعبه دنده سی وی تی 8 سرعته است. این اعداد با تغییر نوع جعبه دنده مقداری جا به جا می شوند.

در بخش جعبه دنده انتخاب های متنوعی پیش روی مشتریان قرار می گیرد که شامل سی وی تی 8 سرعته و مدل های 6 و 6 سرعته دستی می شود.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین و ایمنی
طراحی داخل کابین این کراس اوور در سطح یک محصول اقتصادی بسیار معمولی قرار دارد. از امکانات این فضا می توان به سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای(آپشن)، درب صندوق الکتریکی(آپشن)، نورپردازی داخلی(آپشن)، ناوبری ماهواره ای(آپشن)، پشتیبانی از فرمان های صوتی(آپشن)، بلوتوث، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، گرم کن و تهویه صندلی ها(آپشن)، استراحتگاه دست جلو و عقب(آپشن)، فرمان چرم(آپشن)، فرمان با ارتفاع و عمق قابل تنظیم(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، اسکای روف الکتریکی(آپشن)، تنظیم الکتریکی آینه ها(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، برف پاک کن عقب و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل رادار پارک جلو و عقب(آپشن)، دوربین عقب(آپشن)، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، پایداری الکترونیکی(آپشن)، دستیار ترمز(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک(آپشن)، هدلایت اتوماتیک(آپشن)، مه شکن(آپشن)، ایربگ جانبی(آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک، کروز کنترل(آپشن)، ورود بدون کلید(آپشن) و ... قابل اشاره هستند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو