فونیکسریمکسبهتام

خودرو گران شد

عصر خودرو: در حالی این روزها مباحث مربوط به بازار خودرو داغ تر از همیشه است و نمایندگان خانه ملت یک فوریت افزایش تعرفه واردات خودرو سواری با ۱۴۰ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و هفت رای ممتنع را به تصویب رساندند که حاشیه های دیگری نیز صنعت خودرو را با چالش روبرو کرده است.

خودرو گران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰:۰۰










به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از موج، در حالی که همواره انجمن خودروسازان اعلام کرده که چند سالی است قیمت خودرو ثابت مانده و افزایش قیمتی از سوی کارخانجات خودروسازی نبوده است، اما تغییرات در تعرفه های بیمه شخص ثالث همواره قیمت خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده و به دلیل اینکه این تغییر بر قیمت نهایی فروش خودرو تاثیر گذار است مردم نیز هر گونه افزایش قیمتی را از ناحیه خودروساز می دانند، در حالیکه این موضوع خارج از اختیارات آنهاست.
در این میان با توجه به اعلام نرخ های جدید دیه، شاهد افزایش تعرفه بیمه شخص ثالث بودیم به طوری که این افزایش موجب شد تا خودروهای داخلی هر یک از 600 تا یک میلیون ریال گرانتر شود.
البته بیمه مرکزی هم به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرده است که با توجه به اعلام نرخ جدید دیه در سال جدید از سوی وزارت دادگستری، بیمه نامه شخص ثالث خود را با توجه به مبلغ ریالی دیه جدید خریداری کنند.
براساس بخشنامه وزارت دادگستری که به تایید قوه قضاییه رسیده است از ابتدای امسال حداقل دیه کامل در ماه های عادی از 400 میلیون ریال به 450 میلیون ریال و در ماه های حرام از 533 میلیون و 500 هزار ریال به 600 میلیون ریال افزایش یافته است.
بر این اساس شرکت های بیمه نیز موظف هستند در سال جدید بیمه نامه های شخص ثالث را با تعهدات بدنی حداقل 600 میلیون ریال و با تعهد مالی حداقل 15 میلیون ریال صادر کنند.
به گزارش خبرنگار ما، افزایش تعرفه بیمه نامه های شخص ثالث بر قیمت خودروهای داخلی اثر گذاشته است به نحوی که به رغم عدم افزایش قیمت خودروهای تولیدی، تعرفه های حق بیمه موجب شد تا در روزهای ابتدایی سال خودروهای داخلی با افزایش قیمت نسبت به سال گذشته روبه رو شود.
همچنین پیش بینی می شود در سال جاری به غیر از افزایش حق بیمه، دیگر عوامل مشابه مانند اجباری شدن تجهیزات ایمنی(ترمز ABSو ایربگ)؛ خودروهای داخلی را گران تر از قیمت فعلی کند.
امسال صنعت خودرو با توجه به افزایش قریب الوقوع قیمت بنزین و اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها سال پر تنشی به لحاظ افزایش قیمت خودرو و چالش های پیش رو خواهد داشت.
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو