فونیکسریمکسبهتام

حرکت جهادی ایران خودرو برخلاف جهت تحریم ها

عصر خودرو- سال های گذشته بدون شک سخت ترین سال های صنعت خودرو از نظر سطح و سنگینی تحریم ها بود اما گروه صنعتی ایران خودرو با تمرکز بالا و پرشتاب در مسیر داخلی سازی انواع قطعات، با حرکت بر خلاف مسیر تحریم ها نشان داد که می توان با تفکری متفاوت، این سال های سخت را به فرصتی جدید و ضد تحریم بدل کرد.

حرکت جهادی ایران خودرو برخلاف جهت تحریم ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، توسعه استقلال صنعتی مهمترین رویکرد ایران خودرو در مسیر داخلی سازی ها است. مدیرعامل ایران خودرو در همین راستا هفته گذشته به استان مرکزی سفر کرد تا ضمن بازدید از قطعه سازانایران خودرو در این استان، تفاهم نامه تولید شیشه ضد آفتاب (سولار) با سرمایه گذاری بیش از 40 میلیون دلار را در شهرستان محلات امضا کند.

    شیشه های سولار، یکی از نیاز های صنعت خودرو است که سهم بالایی در زمینه واردات داشته و ایران خودرو با توجه دقیق به این نیاز قدم های نخست در زمینه بی نیازی کامل آن به واسطه تولید در داخل را برداشته است. یکی از نکات قابل توجه، گستردگی تولید قطعات گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر ایران است به گونه ای که سهم مهمی از این داخلی سازی ها در شهرستانی همچون محلات کلید می خورد و فرصت های شغلی ارزشمندی را بوجود می آورد. مدیرعامل ایران خودرو همچنین در حاشیه امضای این تفاهم نامه از آمادگی این گروه صنعتی برای همکاری با شرکت های قطعه ساز استانی در راستای تولید قطعات با استاندارد و کیفیت بالا در جهت تامین نیاز خطوط تولیدی خبر داد.
    مقاوم سازی تولید در برابر تحریم ها بدون شک استقلال صنعت خودرو ایران را به حداکثر می رساند و دیگر نیازمند دلخوش بودن به حضور خارجی ها نخواهیم بود. نیاز سالانه ایران خودرو به شیشه سالانه 1.5 میلیون متر مربع است که با امضای این تفاهم نامه جدید ضمن کاهش ارزبری و تامین نیاز ایران خودرو از طریق ظرفیت های داخلی موجب افزایش اشتغال خواهد شد. ایران خودرو همچنین پیشتر اقدام به عقد قرارداد در زمینه تولید لامپ های LED در استان مرکزی کرده بود و این بار در تفاهم نامه جدید در نظر دارد تا به زودی جشن خودکفایی تولید شیشه سولار را در شهرستان محلات برگزار کند.
    مدرعامل ایران خودرو در سفر یک روزه به استان مرکزی، علاوه بر امضای تفاهم نامه با شرکت سنگسازان شهرستان محلات، از قطعه سازانایران خودرو در این استان از جمله سویاپ صنعت، الیاف ترمه صدف بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تولید در این واحدهای تولیدی قرار گرفت. بازدید از خطوط تولید قطعه سازان پولاسا و امید فنر در شهرک صنعتی محمود آباد قم نیز از دیگر برنامه‌های مدیرعامل ایران‌خودرو بود.
    توسعه استقلال صنعتی و افزایش عمق داخلی سازی بدون شک در همکاری کامل تمامی ارگان ها و تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه محقق می شود. افزایش نرخ نهاده های تولید یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت خودرو ضررده شدن تولید خودرو بوده است که در بازدید محمد حسین فروزان مهر؛ معاون قوه قضاییه نیز به آن اشاره شد. معاون قوه قضاییه هفته گذشته و در بازدید از ایران خودرو در همین زمینه به نامناسب بودن ضوابط تعیین قیمت خودرو به ویژه با تفاوت‌های موجود در مورد تعیین قیمت نهاده های تولید و محصول نهایی اشاره کرد و اصلاح نظام قیمت‌گذاری خودرو را کاملا ضروری دانست.
    تلاش دشمنان برای توقف چرخ صنعت خودرو ایران به واسطه تحریم های سنگین موضوع دیگری است که معاون قوه قضاییه در بازدید از ایران خودرو به آن اشاره کرد و افزود : رشد تولید در بخش های مختلف و همچنین اقدامات انجام گرفته برای توسعه محصولات در شرایطی در شرکت ایران خودرو عملیاتی شده که شاهد افزایش بیش از پیش محدودیت های تحریمی و هدف‌گذاری مذبوحانه دشمن برای توقف صنعت خودروی ایران بوده ایم.
    ایران خودرو در سال 99 ضمن ثبت رشد 35درصدی تولید نسبت به سال 98، امسال نیز به دنبال استمرار این بهبود در آمار است و موازات این هدف، برنامه های بزرگ وقابل توجهی نظیر آغاز عرضه گیربکس 6 سرعته جدید و آماده سازی گیربکس نیمه اتوماتیک از شهریورماه سال جاری برای پلتفرم ملی سال های آینده را دنبال می کند. همچنین کاهش ارزبری 133 میلیون یورویی، هدفگذاری ایران خودرو برای سال 1400 است که هر هفته اخبار متعددی از پروژه های مرتبط با این هدف به گوش می رسد که جدیدترین آن مربوط به عقد قرارداد تولید شیشه سولار بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو