فونیکسریمکسبهتام

عملکرد مثبت و بی سابقه سایپا در کنترل بازار خودروهای پایه

سایپا از موعد تحویل جلو زد!

عصر خودرو- صنعت خودرو با وجود زیان های انباشته که در صورت های مالی به وضوح قابل مشاهده است با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند وبه عقیده بسیاری از کارشناسان، خروج از این زیان در هیچ حالتی در توان مدیران صنعت خودرو نیست و تنها از قیمت گذاری دستوری و فروش خودروها با زیان نشات می گیرد.

سایپا از موعد تحویل جلو زد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این شرایط وقتی حوزه مسئولیت و توانمندی مدیران صنعت خودرو را بررسی می کنیم، کارنامه ارزشمند عملکرد سید جواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخشان و قابل توجه است. در حالی که بسیاری اعتقاد دارند که در این شرایط صنعت خودرو رو به افول و شکست کامل حرکت می کند شرکت خودروسازی مانند سایپا نه تنها آهنگ رشد را حفظ کرده و حتی آمار تولید را افزایش داده بلکه تابوی تاخیر در تحویل را نیز هفته گذشته شکست و در اقدامی بی سابقه در صنعت خودرو کشور، 4 محصول را زودتر از موعد به متقاضیان تحویل داد.

    معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا هفته گذشته از تحویل زودتر از موعد چهار محصول کوییک دنده‌ای، تیبا صندوق‌دار، تیبا2 و سایپا151 خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار چند محصول سایپا زودتر از موعد مندرج در قرارداد، به مشتریان تحویل خواهد شد.

    حسین کاظمی افزود: هم‌اکنون در نیمه اول مردادماه، مشغول تخصیص فروش های فوق العاده چهار خودرو مذکور با موعد تحویل شهریور‌ 1400 هستیم و از سوی دیگر فراخوان تکمیل وجه مشتریانی که طبق قرارداد موعد تحویل خودروی آنها شهریور ماه بوده، نیز آغاز شده است که این اقدامات حاکی از پایان معضل تأخیر در تحویل این محصولات بوده و زمینه ارتقاء رضایت مشتریان را فراهم خواهد کرد.

    وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت ارشد گروه سایپا در زمینه تولید و تکمیل هرچه سریع‌تر خودروهای دارای کسری قطعات و اجرای روش‌های متنوع فروش و تسریع در تخصیص خودروهای مشتریان، تحویل زودتر از موعد این چهار محصول محقق شده است.

    به گفته وی تحویل زودتر از موعد این خودروها برای نخستین‌بار، در حالیکه تاکنون سایپا با مشکل تأخیر در ایفای تعهدات مواجه بوده، بیانگر عزم جدی این گروه در جهت حرکت در راهبرد سایپای نوین و نیز جلب رضایت مشتریان است.

    کاظمی تأکید کرد: در حال حاضر 70 درصد از تعهدات مربوط به خودروهای مشتریان سایپا، زودتر از موعد تحویلِ درج شده در بخشنامه‌های فروش و قراردادها، تخصیص می‌یابد و قصد داریم با تسری آن به سایر محصولات گروه، برای همیشه پرونده تأخیر در تحویل خودروهای مشتریان را ببندیم.

    معاون بازاریابی و فروش سایپا در پایان تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا توانسته با افزایش تولید و برنامه‌ریزی مناسب و متنوع در فروش، پاسخ‌گوی نیازهای موجود در بازار مصرف‌کنندگان واقعی بازار خودرو کشور باشد و زمینه را برای کاهش التهاب بازار خودرو فراهم کند.

    گروه خودروسازی سایپا، در پی تحریم ها مسیری نوین را در قالب سایپای نوین آغاز کرد که سرلوحه آن خروج پراید و خودروهای مونتاژی از خط تولید و تعریف سبدی مملو از خودروهای اختصاصی با نشان سایپا بود. شاهین نخستین محصول این حرکت تاریخی بود و در پی آن نسخه های فیس لیفت ساینا و کوییک نیز به جمع محصولات سایپا اضافه شدند. در آینده نه چندان دور نسخه های اتوماتیک شاهین، کراس اوور آریا و مینی کراس اطلس نیز به جمع محصولات سایپا اضافه خواهند شد تا ورق نسبت به 3 سال قبل به صورت کامل برگردد. سایپای نوین حتی با وجود مشکلات متعدد، تصمیم ندارد تجربه چند دهه تولید یک خودرو مانند پراید را تکرار کند و به همین واسطه بر اساس گفته های مدیرعامل سایپا، تیبا با ورود اطلس به مرور از خط تولید خارج خواهد شد و به این صورت استاندارد چرخه تولید و جایگزینی محصولات ادامه خواهد داشت.

    سایپا تامین کننده بخش عمده و مهمی از نیاز پایه بازار خودرو کشور با خانواده محصولات X200 است. این خانواده بازه قیمتی 100 تا 150 میلیون توما نرا پوشش می دهند و با تنوع گسترده نیاز متنوع مشتریان را برطرف می کنند. اطلس به زودی به این خانواده خواهد پیوست و با تغییرات قابل توجه چهره این بازار را نیز تغییر خواهد داد. به این صورت سایپا با در دست داشتن این بازار سهم قابل توجهی از کنترل بازار و نیاز مشتریان را در اختیار دارد که با تاخیر در تحویل یا هرگونه مشکلی می تواند موجب تشویش در این بازار شود اما اقدام اخیر این خودرو در تحویل زودتر از موعد خودروهای پایه بازار، امری مهم در راستی تعدیل و ثبات این سطح از بازار است که بدون شک به نظم بازار کمک بسزایی خواهد کرد.

    خودروسازان هر ساله در میانه تبستان تعطیلات تابستانی را پشت سر می گذارند که طی سال های گذشته خطوط تولید با کمترین ظرفیت یا تعطیلی کامل در این تعطیلات مواجه می شد و صنعت خودرو رند رو به رشدش را ادامه نمی داد. گروه خودروسازی سایپا در این شرایط با هدف افزایش عرضه و تحویل خودرو به مشتریان، در سه هفته اخیر و با وجود تعطیلات تابستانی خودروسازان، نزدیک به 23 هزار دستگاه خودرو از انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری سازی کرده است.

    خطوط تولید صنعت خودرو کشور از جمله گروه خودروسازی سایپا به منظور انجام تعمیرات نگهداری سالانه (اوورهال) از 30 تیر تا 9 مردادماه در تعطیلات تابستانی بودند؛ با این وجود گروه خودروسازی سایپا به منظور بهره گیری از حداکثر فرصت برای پوشش تعهدات مشتریان در سه هفته اخیر، حدود 23 هزار دستگاه انواع محصولات دارای کسری قطعات را تکمیل و تجاری سازی کرد.این خودروها به همراه محصولاتی که تولید آنها از روز نهم مردادماه در خطوط تولیدی گروه خودروسازی سایپا از سر گرفته می شود، تحویل مشتریان خواهد شد.پیش بینی می شود با تکمیل کاری این تعداد خودرو، علاوه بر کاهش قابل توجه در خودروهای ناقص موجود در سایپا، روند تحویل خودرو مشتریان این گروه خودروسازی سرعت بیشتری پیدا کند. گفتنی است میزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحویل خودروهای مشتریان به عدد بی‌سابقه 170 هزار دستگاه کاهش یافته که به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا، همه این خودروها در زمان مقرر و سررسید، تحویل خریداران خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو