فونیکسریمکسبهتام

جنگ قدرت خودرویی‌ها در مجلس

«سمت مردم» بهارستانی‌ها کجاست؟

عصر خودرو- جنگ غیرقابل توصیفی در بهارستان در جریان است. هر دو طرف ذینفع در بازار خودرو با تمام توان در حال رایزنی هستند. گمان بر این بود که در دوران گذار مدیریتی دولت، تولیدکنندگان به این بازی ببازند اما امروز از جبهه‌های مختلف خبر می‌رسد تولیدی‌ها در حال بهم زدن بازی هستند.

«سمت مردم» بهارستانی‌ها کجاست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لابی واردکنندگان غیر رسمی که یکه تاز میدان بود امروز تحت فشار فراوان در تلاش برای خنثی کردن فشارهای سنگین بخش‌های مختلف تولیدی صنعت خودرو بوده است.

    شنیده‌ها حاکی از آن است که خیمه سنگین لحظات آخر تولیدکنندگان، روند تصویب شیوه جدید مشروعیت بخشیدن به واردات خودرو را مختل کرد. البته که با پیروزی واردکنندگان غیر رسمی در نبرد این روزهای مجلس، همچنان پل های دیگری برای تولیدکنندگان باقی است تا مانع پیش روی این سیل علاقه واردات که با حمایت اجتماعی مردم همراه است شوند.

    شورای‌نگهبان و بعد دولت صاحب خودروسازی، موانعی هستند که لابی پرفشار واردکنندگان غیررسمی به سادگی نخواهند توانست از آن بگذرند.

    دلیل این چالش‌ها این است که فرزند نورچشمی مملکت این روزها مثل بسیاری از روزهای دهه نود شمسی اصلا حال و روز خوشی ندارد و حرکت جدید واردکنندگان آن هم با استقبال چشمگیر مردم ممکن است قافیه این کاسبی سی ساله همه ذینفعان را بهم بزند.

    میزان استقبال عموم جامعه از اخبار تصمیم وارداتی بهارستان را کافیست از لایک خوردن پست‌های اینستاگرامی حوزه خودرو در این باره تشخیص دهید.

    بهارستان در دو‌راهی عجیبی قرار دارد درحالیکه راه خوشبختی «سمت مردم» است. چون صورت مسأله درست نوشته نشده جواب درستی هم هرگز در این سی ساله صنعت خودرو حاصل نشده است.

    صمت، سمت مردم نیست چرا که اگر سمت مردم بود، هم خودروسازی خصوصی شده بود و وضعش این نبود و هم واردات آزاد بود و (مردم، ما و) همه ذینفعان خوشبخت بودند.

    مجلسیان باید مشکل مردم را کلا حل کنند؛ واردات به تنهایی مشکل مردم نیست، مشکل مالکیت صنعت خودرو را حل کنید تا بسیاری از مسایل این صنعت حل شود. سی سال همین فرمان رفتید و نتیجه آن مشخص است. در همین چهار سال دولت با  پیشنهاد رسمی  که دریافت کرده‌اید فرمان را عوض کنید تا نتیجه را ببینید.

    واردات خودرو برای مردم رویا است چون راحت‌ترین راه دیدن خوشبختی است اما واقعیت خوشبختی این نیست. خوشبختی سپردن افسار کار به مردم است. کاری که حضرات جرات انجام دادنش را ندارند؛ نه در بهارستان، نه در پاستور، نه در سمیه و نه هیچ کجای دیگر. واردات خودرو همچون سرابی است که تشنگی‌مان یادمان برود اما چه می‌توان کرد! فعلا سراب هم حالمان را خوش می کند تا به آب برسیم . بهارستان سمت مردم بایستد تا همه خوشبخت باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط