فونیکسریمکسبهتام

اجباری شدن نصب کارت واکسن روی شیشه تاکسی‌ها

جزئیات محدودیت‌های اعمال‌شده برای تاکسیرانان واکسن‌نزده

عصر خودرو- معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از الزامی شدن نصب کارت واکسن دیجیتال حاوی کیوآرکد برای تاکسیرانان پایتخت خبر داد.

جزئیات محدودیت‌های اعمال‌شده برای تاکسیرانان واکسن‌نزده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، سازمان تاکسیرانی شهر تهران 27 دی‌ماه گذشته اعلام کرد که بیش از 5 هزار راننده تاکسی در پایتخت هستند که هنوز واکسن کرونا نزده‌اند و از ابتدای بهمن‌ماه از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

    سید امیر هنجن معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا جلوگیری از فعالیت رانندگان واکسن‌نزده عملی شده است یا نه، اظهار کرد: بله، این تصمیم پیرو ابلاغ کلی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین هماهنگی صورت‌گرفته با وزارت کشور از اول ماه جاری عملیاتی شده است.

    وی با بیان اینکه حدود 80 هزار تاکسیران در شهر تهران داریم، افزود: از این تعداد، طبق اطلاعات ثبت‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، 5177 نفر علیه کرونا واکسینه نشده‌اند. ما داریم تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که این تعداد هم واکسینه شوند.

    معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران گفت: درخواست‌مان از این تعداد این است که به هر دلیل تا الان واکسن نزده‌اند، با توجه به شرایط شغلی‌شان که با مردم بسیار در ارتباطند، این کار را انجام دهند.

    ابلاغ پیامکی لزوم تزریق واکسن به تاکسیرانان
    هنجن توضیح داد: در قدم اول به راننده‌های واکسن‌نزده به صورت پیامکی ابلاغ کردیم که از اول بهمن ارائه خدمات به آن‌ها ممنوع خواهد بود. از زمان اعلام‌شده هم برای همه آن‌ها در سیستم تاکسیرانی محدودیت اعمال شده است.

    وی تاکید کرد: محدودیت‌های رانندگان واکسن‌نزده تا زمانی که گواهی واکسن خود را به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی ارائه نکنند، رفع نخواهند شد و از این به بعد هم دریافت هرگونه خدمات از سازمان تاکسیرانی به ارائه کارت واکسنشان منوط خواهد بود.

    برخورد انضباطی با فعالیت تاکسیرانان واکسن‌نزده
    این مسئول با اشاره به شیوع سویه جدید اُمیکرون و اینکه قدرت انتشار بسیار زیادی دارد، گفت: موضوع سلامت مردم در میان است و برای ما در سازمان تاکسیرانی بسیار اهمیت دارد که تاکسی سلامت و ایمن از کرونا را در اختیار مردم قرار دهیم. بنابراین، این کار پله‌پله ادامه خواهد یافت و اگر باز هم رانندگانی باشند که واکسن نزنند، برای آن‌ها محدودیت‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به این سوال که چطور کار پایش را انجام می‌دهید و مطمئن می‌شوید راننده‌های واکسن‌نزده فعالیت نمی‌کنند، گفت: عوامل کنترل نظارت تاکسیرانی در سطح شهر حضور دارند و با این راننده‌ها مطابق آیین‌نامه‌های انضباطی برخورد می‌کنند.

    ملزم کردن تاکسیرانان به نصب کارت واکسن روی شیشه/ ثبت تخلف و جلوگیری از فعالیت متخلفان
    معاون سازمان تاکسیرانی تهران در توضیح قدم دوم این سازمان برای واکسیناسیون همه رانندگان تاکسی بیان کرد: در قدم بعدی داریم به کل تاکسیرانان شهر تهران اطلاع‌رسانی‌می‌کنیم که باید به سایت salamat.gov.ir مراجعه و تصویر کارت دیجیتال واکسنشان را که کیوآر (QR) کد دارد، دریافت کنند و آن را روی شیشه جلوی تاکسی خود، پایین سمت راست، بچسبانند.

    وی با بیان اینکه مقدمات این کار در حال انجام است و ظرف چند روز آینده زمان شروع اجرای آن نیز اعلام می‌شود، افزود: همه تاکسیرانان موظف خواهند شد کارت واکسن خود را روی شیشه تاکسی‌شان بچسبانند و اگر راننده‌ای این کار را انجام ندهد، برای او هم مثل واکسن‌نزده‌ها محدودیت سیستمی اعمال خواهد شد و هیچ‌گونه خدماتی به او ارائه نخواهد شد.

    این مسئول تاکید کرد: از زمان مذکور به بعد، دریافت هرگونه خدمات از دفاتر امور اداری تاکسیرانی اعم از تمدید یا دریافت پروانه کار، مرخصی و... به ارائه کارت دیجیتال واکسن منوط خواهد بود. همچنین، عوامل نظارتی تاکسیرانی با تاکسیرانانی که این کیوآر کد را نصب نکنند برخورد خواهند کرد و برای آن‌ها ثبت تخلف صورت خواهد گرفت.

    پای جان خود رانندگان هم در میان است/ پیگیری تاکسیرانی برای واکسیناسیون رانندگان قبل از عموم مردم
    هنجن در پاسخ به این سوال که چرا با وجود حساسیت کار تاکسیرانان و ارتباط نزدیک و زیاد آن‌ها با مردم، سازمان تاکسیرانی اکنون پس از حدود یک سال از آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور اعمال محدودیت برای واکسن‌نزده‌ها را شروع کرده است، گفت: اتفاقا سازمان تاکسیرانی از ابتدای شیوع کرونا در کشور اقدامات خوبی را برای پیشگیری از آن انجام داده است.

    وی ادامه داد: تاکسیرانی مواردی شامل فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها با کاهش ظرفیت مسافران تا توزیع اقلام بهداشتی بین راننده‌ها و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته و انجام داده است.

    این مسئول تاکید کرد: انصافا هم بیشتر رانندگان تاکسی، با توجه به اینکه علاوه بر مسافران پای جان خودشان هم در میان است، موارد بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند.

    وی با اشاره به تسریع واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت: با پیگیری زیاد سازمان تاکسیرانی از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا و همچنین استقبال و درخواست خود راننده‌ها، در همان فازهای اولیه واکسیناسیون کرونا در کشور و قبل از واکسیناسیون عمومی، راننده‌های تاکسی واکسینه شدند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو