فونیکسریمکسبهتام

همکاری جنرال موتورز و هوندا برای عرضه خودروی برقی ارزان

عصر خودرو- جی ام و هوندا برای ساخت خودروی برقی جدیدی همکاری می کنند که مردم واقعاً وُسع خرید آن را داشته باشند.

همکاری جنرال موتورز و هوندا برای عرضه خودروی برقی ارزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، جنرال موتورز گفته است که می خواهد خودروی برقی ای در سبد محصولاتش داشته باشد که از شورولت اکویناکس برقی Equinox  یعنی از 30 هزار دلار ارزان تر باشد.

    در حال حاضر خودروهای برقی از همتایان بنزینی خود بسیار گران تر هستند اما این وضعیت در حال تغییر است.

    خودروی برقی ارزان در آمریکای شمالی از سال 2027 قابل عرضه خواهد بود. در حال حاضر خودروهای برقی در جرگه ی خودروهای لاکچری [پرتجمل] می گنجند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت خودرویی ادموندز Edmunds متوسط قیمت خودروهای برقی در بازار آمریکا در ماه فوریه 60,054 دلار بوده در حالی که متوسط قیمت خودروهای نو در بازار آمریکا 45,596 دلار است. برای آن که خودروهای برقی به جریان اصلی زندگی مردم تبدیل شود ابتدا باید قیمت آن کاهش یابد. بر اساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی اکسیوس Axios poll از هر 10 بزرگسال 7 نفر حاضرند خودروی برقی بخرند به شرط آن که وسع آنها به خرید آن برسد.

    تسلا با فاصله زیادی از سایر خودروسازان، بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی در جهان است. این شرکت وعده داده بود که از سال 2023 می تواند خودروهای برقی 25 هزار دلاری عرضه کند. اما ژانویه همین امسال [2022] اعلام کرد که دیگر روی چنین پروژه ای کار نمی کند.

    قرار است جنرال موتورز و هوندا روی پلتفرم اولتیوم Ultium و فناوری های جدید باتری کار کنند تا قیمت خودرو را به حد معقولی برسانند. مری بارا مدیر عامل جی ام در بیانیه ای خبری گفته است: «جی ام و هوندا بهترین راهبردهای فناوری، طراحی و ساخت خود را به اشتراک می گذارند تا خودروهای ارزان در مقیاس جهانی در بازارهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین عرضه کنند.»

    این شراکت بر اساس همکاری های موجود بین جی ام و هوندا شکل گرفت که محصول مشترک آن تاکنون مدل برقی اس یو وی پرولاگ هوندا Honda Prologue SUV و یک مدل آکورا [زیربرند لاکچری هوندا] است. هر دوی آنها سال 2024 در بازار عرضه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو