فونیکسریمکسبهتام

حسینی‌کیا نشست کمیسیون صنایع و معادن را تشریح کرد:

تلاش برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو

تعهدات معوقه خودروسازان ۸۰درصد کاهش یافت

عصر خودرو- نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش وزارت صمت برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو تا پایان هفته خبر داد و گفت: تعهد معوقه خودروسازان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

تلاش برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست روز گذشته (سه‌شنبه سوم خرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و معاونان آن‌ها در این جلسه اشاره کرد.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی، افزود: براساس گزارش ارائه شده با شروع مردمی‌سازی یارانه‌ها میزان مصرف مرغ کاهش یافته است؛ پیش از این مصرف روزانه مرغ 7 هزار تن بوده که پس از اجرای این سیاست مقدار مذکور به 6 هزار تن رسیده است.

    وی با بیان اینکه به گفته ساداتی‌نژاد مازاد مرغ موجود در بازار منجمد شده و ذخیره‌سازی می‌شود، اضافه کرد: تبدیل شیر مازاد به شیرخشک و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ نیز یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته به دلیل کاهش مصرف است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده تصمیماتی برای تامین نقدینگی صنایع بزرگ مربوط به نان و آرد اخذ شده، همچنین طبق تصمیم سران قوا قدرت برخورد با گرانفروشان در سازمان تعزیرات افزایش پیدا کرده است.

    حسینی‌کیا ادامه داد: به گفته وزیر جهاد کشاورزی، گرانی ایجاد شده در حوزه سایر کالاها، 3 دلیل دارد؛ نخست آنکه قیمت جهانی کالاها افزایش یافته، از سوی دیگر موضوعاتی مانند دستمزد و قیمت انرژی در سال جدید رشد داشته است، همچنین سیاست تخصیص ارز ترجیحی تغییر کرده است.

    نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اظهارات وزیر صمت، از تلاش برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو تا پایان هفته خبر داد و گفت: فاطمی امین توضیحاتی درباره موضوعات مربوط به این آئین نامه در نشست امروز ارائه کرد.

    وی همچنین اضافه کرد: طبق گفته‌های مطرح شده تولید خودروی ناقص نسبت به گذشته60 درصد کم شده است همچنین تعهد معوقه خودروسازان 80 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط