فونیکسریمکسبهتام

سدان مرسدس بنز به روز شد

عصر خودرو- مرسدس-بنز لوکس‌ترین مدل الکتریکی‌اش را با چهره‌ای تازه به‌روز کرد. سدان EQS علاوه بر جلوپنجره جدید، به باتری‌های قوی‌تر مجهز شده و امکانات رفاهی‌اش بیشتر است.

سدان مرسدس بنز به روز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مرسدس-بنز در سال 2021 مدل EQS را با ظاهری متفاوت از مدل‌های دیگر کارخانه به بازار عرضه کرد. فروش این مدل کمتر از انتظار کارخانه است. مثلا در آمریکا فروشش در سال گذشته میلادی 11درصد کاهش یافت. مدیران بنز در ماه‌های گذشته تایید کرده‌اند که ظاهر ماشین یکی از دلایل عدم استقبال خریداران است. به نظر می‌رسد تغییرات در مدل جدید تلاشی برای نزدیک‌تر کردن ظاهر ماشین به مدل‌های بنزینی کارخانه است. جلوپنجره مدل جدید شبیه به جلوپنجره کلاس S، لوکس‌ترین مدل بنزینی بنز است و آرم کارخانه هم روی کاپوت اضافه شده است.

    مرسدس-بنز می‌گوید EQS با باتری‌های جدید می‌تواند با هر بار شارژ تا بیش از 800کیلومتر حرکت کند. همه مدل‌ها هم به طور استاندارد به هیت‌پمپ مجهز شده‌اند. هیت‌پمپ دستگاهی است که از گرمای تولیدشده توسط باتری‌ها برای گرم کردن اتاق استفاده می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. اتاق همه مدل‌های EQS از این به بعد به طور استاندارد به هایپراسکرین کارخانه مجهز خواهند شد. هایپراسکرین مجموعه‌ای از سه نمایشگر بزرگ است که سراسر داشبورد را می‌پوشانند. این نمایشگرها در مدل‌های پیشین سفارشی بودند. بنز می‌گوید اتاق و صندلی‌ها را هم لوکس‌تر کرده است. صندلی کنار راننده را می‌توان خواباند تا جای پای سرنشین عقب بازتر شود. قیمت مدل جدید هنوز اعلام نشده است. قیمت پایه مدل کنونی EQS در آلمان 109هزار و 551یورو (116هزار و 900دلار) است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط