فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو:

قرعه کشی وزارت صمت هم قیمت خودرو را کاهش نداد!

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفت: معاملات در بازار خودرو افزایش یافته، اما قیمت اکثر خودرو‌های داخلی نسبت به دو هفته گذشته بالاتر رفته است.

قرعه کشی وزارت صمت هم قیمت خودرو را کاهش نداد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید موتمنی گفت: پژو 206 تیپ 2 که 305 میلیون تومان بود، با 5 میلیون تومان افزایش نسبت به دو هفته گذشته، به 310 میلیون تومان رسیده؛ همچنین سمند با 300 میلیون، پژو 207 اتوماتیک با 600 میلیون، پراید 111 با 203 میلیون، پراید 131 با 179 میلیون تومان معامله شده است.

    آنطور که رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو گفته، برگزاری یکپارچه قرعه کشی خودرو از سوی وزارت صمت هم هنوز نتوانسته آرامش را به بازار برگرداند.

    فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: با وعده وزیر صمت قرار بود خودرو‌های مانده در کف پارکینگ خودروسازان برای رفع نیاز بازار، کم شود، اما تعداد این خودرو‌ها از 10 به 170 هزار خودرو رسیده است.

     رعنایی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه هم می‌گوید: وعده وزیر صمت در خصوص کاهش قیمت تمام شده خودرو نیز بی‌نتیجه مانده؛ حالا هم مصرف کننده ناراضی است، هم تولید کننده!

    اولین قرعه کشی از طریق سامانه در سامانه جدید فروش یکپارچه خودرو میان حدود 4 میلیون نفر در نهم خرداد برگزار شد، اما برخی افراد که در زمان استعلام نتیجه قرعه کشی وارد سایت شده و پیامی مبنی بر برنده شدن دریافت کرده اند، پس از اینکه قصد داشتند اقدام به واریز وجه کنند، پیامی مبنی بر حضور در لیست منتخبین رزرو را مشاهده کردند.

    صدیف بیک زاده معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این باره توضیح داد: حدود 12 هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند، اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت.

    کارشناسان بورس کالا مانند مهدی بیات منش می‌گویند: به جای عرضه قطره چکانی خودرو‌های پرتیراژ از طریق قرعه کشی، می‌توان از پتانسیل بورس کالا استفاده کرد تا حداقل برخی از آمار‌ها و اتفاقات شفاف شود. حتی برای واردات خودرو نیز می‌توان از بورس کالا بهره برد زیرا در واردات، مسئله سود‌های باد آورده مطرح می‌شود که بورس کالا با آمار‌های خود می‌تواند این موضوع را حل کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو