فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل کرمان موتور خبر داد:

کرمان موتور سال ۱۴۰۵ ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد

عصر خودرو- مدیرعامل کرمان موتور از برنامه این شرکت برای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

کرمان موتور سال ۱۴۰۵ ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سامان فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور در مراسم رونمایی از نماد جدید این شرکت و محصول جدید KMC K7 برنامه های این خودروساز برای سال جاری و آینده را تشریح کرد.

    فیروزی گفت: برنامه های جامعی برای توسعه فعالیت ها و بین المملی شدن داریم که در همین راستا لوگو و هویت بصری جدید ایران خودرو رونمایی می شود.

    وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی برای مصون ماندن از مشکلات در صنعت خودرو و اقتصاد برنامه استقلال در تولید بدون نیاز به برند خارجی را با جدیت طی سال های 1399 و 1400 دنبال کردیم و در پی آن نخستین محصول ما بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 بدون نیاز به لیسانس و حمایت برند خارجی به زودی رونمایی خواهد شد.فیروزی بخش دیگری از تلاش کرمان موتور برای استقلال در خودروسازی را در زمینه تکمیل زنجیره تولید تشریح کرد و گفت: در گذشته قطعات در فرایند تولید وارد فاز جوشکاری، رنگ و تولید می شدند اما امروز کرمان موتور از امکان پرس شاپ، تولید بدنه، قطعات و … در زنجیره تولید برخوردار است.

    مدیرعامل کرمان موتور در زمینه رشد تیراژ تولید و اقتصادی صازی تولید گفت: ما در سال 1400 رشد 60درصدی تولید را ثبت کردیم و امسال نیز رشد 60درصدی‌تازه ای را ثبت خواهیم کرد که در پی آن تیراژ تولیدمان در سال 1401 به حدود 40هزار دستگاه خواهد رسید و‌ تیراژ 60هزار دستگاهی را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

    فیروزی سبد محصولات کرمان موتور در فاز جدید فعالیت را شامل دو بخش خودروهای تولیدی با تیراژ بالا و قیمت اقتصادی و خودروهای تولیدی CKD با تیراژ کمتر و قیمت بالاتر عنوان کرد و افزود: با‌توولید خودروهای رده بالا به دنبال تامین سرمایه تواید خودروهای رده پایینتر و اقتصادی خواهیم بود.

    مدیرعامل کرمان موتور در ادامه با اشاره به این موضوع که ارزشمندترین برندهای خودرویی جهان الزاما تیراژ بالایی ندارند از برنامه این شرکت برای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمینه تا سال 1405 خبر داد. فیروزی در تشریح جزییات این هدف افزود: ما در سال 1405 خودرویی خواهیم داشت که تنها با 3لیتر بنزین امکان پیمایش 1000 کیلومتر را خواهد داشت و این محصول نقطه عطف ما در صنعت خودروسازی و ابزار ما برای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروسازی خاورمیانه خواهد بود.

    مدیرعامل کرمان موتور از برنامه راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه این خودروساز‌طی 18ماه آینده با سرمایه 75 میلیون دلاری خبر داد و گفت: در گام دوم نیز به دنبال اقتصادی سازی تولید خواهیم بود و در همین راستا در سال 1402 ظرفیت تولید را به 200هزار دستگاه افزایش خواهیم داد و بستر را برای نقشه راه 1405 آماده خواهیم کرد.

    فیروزی ارتقا سطح‌فنی، دانش و مهارتی را به عنوان برنامه مهم دیگر کرمان موتور اعلام کرد و‌افزود؛معتقدیم که برای توسعه و برنامه سال 1405، همه بخش ها باید متناسب با هم پیشرفت کنند. بخصوص شبکه نمایندگان که اصلاح ساختار نمایندگان از هفته قبل آغاز و ابلاغ شده.

    مدیرعامل ایران خودرو همچنین در پایان به یکی از مهمترین برنامه های رونمایی سه شنبه چهارم مردادماه اشاره کرد و گفت: امروز خودرو جدید J7 در دسته محصولات لوکس معرفی می شود. مدتی بود در جایگاهی که قرار ایت این خودرو عرضه شود حضور نداشتیم و فروش این خودرو از شنبه آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط