فونیکسریمکسبهتام

هوندا سربلند شد

عصر خودرو- شرکت هوندا موتور ژاپن امروز چهارشنبه کاهشی کمتر از حد انتظار در سود عملیاتی سه ماهه اول خود را ثبت کرد و چشم‌انداز کل سال خود را افزایش داد زیرا ین ضعیف‌تر به کاهش بخشی از مشکلات ناشی از کاهش تولید و افزایش هزینه‌های مواد کمک کرد.

هوندا سربلند شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به 30 ژوئن 9 درصد کاهش یافت و به 222.2 میلیارد ین (1.65 میلیارد دلار) رسید که از میانگین برآورد 200.2 میلیارد ین در نظرسنجی 10 تحلیلگر توسط موسسه رفینیتیو پیشی گرفت.

    هوندا در مدت مشابه سال قبل، 243.2 میلیارد ین سود گزارش کرده بود. پیش‌بینی سود عملیاتی خود را از 810 میلیارد ین برای سال منتهی به 31 مارس به 830 میلیارد ین افزایش داد.

    تولید هوندا مانند سایر خودروسازان، تحت تاثیر کمبود جهانی نیمه هادی‌ها و محدودیت‌های ناشی از کووید- 19 چین قرار گرفت که باعث اختلال در تامین قطعات شد.

    بر اساس گزارش رویترز، هوندا در سه ماهه آوریل تا ژوئن مجبور شد تولید خود را در کارخانه‌های داخلی تا 50 درصد کاهش دهد. این شرکت گفته بود که تولید در این کارخانه‌ها در اوایل ژوئن به حالت عادی باز می‌گردد اما پس از آن برنامه‌های آگوست را تعدیل کرد که به دلیل مشکلات لجستیکی و زنجیره تامین با مشکل مواجه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم