فونیکسریمکسبهتام

داخلی سازی ۵۰ درصدی موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا

عصر خودرو- کارشناس مهندسی گروه سایپا سیتروئن گفت: بیش از ۵۰ درصد موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا داخلی سازی شده است، این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ و ۱۶۰۰ توربو برخوردار است.

داخلی سازی ۵۰ درصدی موتور خودروی مشترک ایران خودرو و سایپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، محمد موسوی با اشاره به این که خودرو M44 با همکاری ایران‌خودرو در شرکت سایپا سیتروئن در حال تولید است، افزود: این خودرو 165 اسب بخار و گشتاور 245 تیوتن در متر دارد، همچنین دارای یک موتور دوقلو توربو شارژ است که شتاب صفر تا 100 آن به هشت ثانیه رسیده است.



    وی گفت: خودرو M44 می‌تواند یک خودروی قدرتمند مناسب خانواده برای رانندگی برون و درون شهری باشد که اگر تا 70 درصد موتور داخلی سازی شود، قیمت آن هم مناسب‌تر خواهد شد.

    موسوی با اشاره به نمونه مشابه خارجی خودرو M44 افزود: دانگ‌فنگ، نسخه صندوقدار این خودرو را از سال 2020 به بازار چین فرستاده و نامش را سیتروئن C3L گذاشته ضمن این که شرکت‌های بی ام و و بنز هم از این موتور برای خودرو‌های کوچک استفاده می‌کنند، اما ما با بهینه سازی موتور و توربوسازی آن توانستیم نسخه مطلوب تری از آن ارائه دهیم.

    وی با اشاره به دیگر قطعات این خودرو گفت: حدود 67 درصد قطعات خودرو M44 با محصولات ایران‌خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده تولید می‌باشد.

    امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی‌لایت، ترمز‌های دیسکی به همراه ABS EBD و BA و تودوزی و تزئینات داخلی چرم و پارچه‌ای برای این خودرو ذکر شده، اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه و یا قیمت آن مشخص نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط