فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودروهای خارجی طی ماه‌های آینده وارد کشور می‌شوند

اصلاح آئین‌نامه واردات خودرو به زودی

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به زودی آئین‌نامه واردات خودرو اصلاح می‌شود، گفت: طی ماه‌های آینده شاهد واردات خودرو به کشور خواهیم بود.

خودروهای خارجی طی ماه‌های آینده وارد کشور می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست با فعالان صنعت تجهیزات پزشکی در جمع خبرنگاران درباره ایرادات مجلس به آئین‌نامه واردات خودرو ، گفت:  آیین‌نامه واردات در دولت مصوب و به مجلس ارسال شد، اما در چند مورد هیات تطبیق قوانین در مجلس ایرداتی نسبت به آئین‌نامه واردات گرفته است که البته این موضوع در سایر مصوبات و آئین‌نامه‌ها هم ممکن است در مجلس اتفاق بیفتد و یک روال در مجلس است.

    وی افزود: بنابراین چند مورد در آئین‌نامه مطابق نظر هیات تطبیق نیست و این موضوع تغییر کلی در آئین‌نامه ایجاد نمی‌کند، لذا بزودی این موضوع در دولت مطرح می‌شود و برای تامین نظر هیات تطبیق، اصلاحات لازم در آئین‌نامه انجام می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: طبق آئین‌نامه چندین شرط برای واردات خودرو مطرح شده است، از جمله اینکه واردکنندگان خودرو باید انتقال فناوری را هم انجام دهند و همچنین خدمات پس از فروش خودرو باید تضمین شود.

    وی با بیان اینکه تعداد زیادی متقاضی واردات خودرو درخواست‌های خود را به وزارت صمت ارسال کرده‌اند، گفت: تاکنون 2 شرکت متقاضی واردات تمام شرایط لازم را داشته‌اند.

    فاطمی امین اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو و کارهای دیگر از جمله انتقال خودرو به کشور  تقریبا یک ماه تا یک و نیم ماه به طول می‌انجامد و در ماه‌های آینده شاهد واردات خودرو به کشور خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط