فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران مطرح کرد:

الزام تزریق اتوبوس های نو به ناوگان حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- میرمهدی گفت: اتوبوس های کنونی مستهلک شدند و باید تدابیری در خصوص ناوگان حمل و نقل اندیشیده شود.

الزام تزریق اتوبوس های نو به ناوگان حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: در بسیاری از این اتوبوس ها که جان بیش از 40 مسافر به امانت سپرده می شود، موتورها تعویض و بارها تعمیر شده، بدنه برخی ماشین ها هیوندا و موتورشان بنز است. دیگر لوازم اتوبوس ها هم بارها تعمیر و تعویض شده است.

    او ادامه داد: رانندگان این اتوبوس ها ضمن تعهداتی که به کارفرماها دارند، روان، اعصاب، جسم و جانشان را در راه خدمت به کشور و مردم گذاشته اند. خوب می دانند که اتوبوس شان بیمار است؛ اما چه کنند که مسئولان تا کنون در امر واردات اتوبوس موافقت نکرده اند.

    میرمهدی در ادامه تاکید کرد: ناوگان مسافربری کشور مسئولیت سختی را بر عهده دارد. در اولین فرصت و زود هنگام لازم و واجب است تا مسئولان با واردات اتوبوس موافقت کنند. نیازی نیست تا دولت سرمایه گذاری کند، پیمانکاران و صنف مسافربری هزینه واردات را می پردازند. فقط دولت موافقت کند همین و بس جان هزاران انسان در خطر است. پیچ و تاب های جاده ها، بیابان هایی که هیچ آب و علفی ندارد در کمین جان اتوبوس های مستهلک می باشند. این مردم و مسافران هستند که جان شان در خطر است .

    رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: از سال 1388 تا کنون واردات اتوبوس به کشور ممنوع شده و این درحالی است که اتوبوس ها در همه شرایط سخت تحریم، کرونا، سفرهای کربلا و ... همراه دولت و مرم بوده اند. دولت با واردات کامیون برای کامیون داران موافقت کرد و مشکل حل شد. صنف مسافربری به ریاست جمهوری و مسئولان وزارت صمت نامه نگاری کرده، چشم به راه موافقت برای واردات است. این صنف صبور است؛ اما در صورت عدم موافقت و ادامه ماجرای استهلاک ناوگان مسافربری، توان ادامه کار و فعالیت را از دست خواهد داد.

    او به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر این صنف اشاره کرد و گفت: خصوصیت عقد قرارداد بین پیمانکار و کارفرما از ابتدا تا انتها به مدت 15 ماه طول می کشد. در این مدت قیمت تمامی اقلام مصرفی و خدماتی، لوازم یدکی و ... چندین برابر گران شده است در حالی که کارفرما حاضر نیست مثل شرایط اقتصادی روز و نوسان قیمت ها به پیمانکار دستمزد پرداخت کند.

    میرمهدی با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی علی رغم شرایط خاص صنف تصریح کرد: مقایسه درآمد 15 ماه رانندگان این صنف با دیگر اقشار چه فرقی دارد که باید شرایط سخت را هر رو و هر روز تجربه کنند؟ این وضعیت را سازمان امور مالیاتی می بیند و می داند؛ اما همه صنوف را با هم مقایسه و برآورد مالیاتی می کند. این عین بی عدالتی است. راننده می ماند و انبوهی از مشکلات و مسائل لاینحل زندگی.

    رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با اشاره به برگزاری کلاس هی اجباری وزارت کار گفت: اتوبوس های مسافربری این اتحادیه به سیستم سپنتن مجهز است و در هر مسیر،جاده، تونل و ... دائم از سوی پلیس راهبر در حال رصد هستند. هر لحظه بخواهند می توانند راننده را در جاده پیدا کنند. از ساعت سه و نیم صبح تا انتهای شب درگیر کار سخت رانندگی هستند، اما وزارت کار برای اعمال اصول ایمنی که هیچ ربطی هم به رانند گان ندارد، کلاس های اجباری تدوین کرده تا رانندگان در آن شرکت کنند. هیچ کدام از قوائد و اصول مورد تدریس هم شامل حال رانندگان نیست؛ اما از ابتدا مبلغی را می گیرند و چندین ساعت راننده را مجبور به حضور در کلاس هایی می کنند که مشاغل غیر مرتبط در آن حاضر هستند.

    میرمهدی گفت: شرایط رانندگان را به وزارت کار اعلام کرده ایم،اما مورد توجه قرار نگرفت. امید است هیات رئیسه محترم اتاق اصناف تهران در این مورد کمک اتحادیه باشند تا اعضا از حضور در این کلاس ها منع گردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو