فونیکسریمکسبهتام

لوازم یدکی ساوانا از کجا بخریم؟

عصر خودرو- فوتون ساوانا یا ساوانا یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند و پرقدرت کمپانی خودروسازی چینی فوتون موتور است که در کنار ظاهری زیبا، عملکرد قابل قبولی ارائه میکند.

لوازم یدکی ساوانا از کجا بخریم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از چالش های اصلی کسانی که خودروی شخصی خود را دارند، نیاز به خرید لوازم یدکی است که در اثر استهلاک یا تصادفات، احساس میشود. این موضوع از چند جهت میتواند دارای اهمیت باشد، فروشگاه معتبری که میتوانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را از آن تهیه نمایید، یکی از مهمترین دغدغه های خرید لوازم یدکی خودرو به شمار میرود.

    خرید لوازم یدکی خودروهای کمتر شناخته شده، مانند لوازم یدکی ساوانا، به دلیل محدودیت های موجود در تولید و عرضه این کالاها میتواند سخت تر از خرید لوازم یدکی سایر خودروها باشد. به همین منظور در ادامه به بررسی قطعات لوازم یدکی ساوانا پرداخته میشود و یکی از بهترین فروشگاه های فروش لوازم یدکی ساوانا معرفی خواهد شد.

    فوتون ساوانا

    فوتون ساوانا یا ساوانا یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند و پرقدرت کمپانی خودروسازی چینی فوتون موتور است که در کنار ظاهری زیبا، عملکرد قابل قبولی ارائه میکند. این خودرو که در ایران توسط تیم عظیم خودرو‌ مونتاژ میشود، یکی از پرطرفدارترین خودروها در بازار ایران به شمار میرود. اما یکی از دغدغه های اصلی خریداران خودروهای کمتر شناخته شده، کمبود لوازم یدکی و سخت پیدا شدن این قطعات است، این معظل جدی میتواند یکی از دلایل منصرف شدن از خرید این دست خودروها نیز به شمار برود.

    چه قطعاتی شامل لوازم یدکی میشود؟

    به طور کلی لوازم یدکی دارای عمر کوتاه تری به نسبت سایر قطعات خودرو هستند که نیاز به تعویض و در برخی موارد تعمیر این قطعات را افزایش میدهد. توصیه میشود پیش از اینکه عمر این لوازم یدکی به اتمام برسد به بررسی عملکرد این قطعات بپردازید و به درستی تصمیم گیری کنید. خوشبختانه فوتون موتور در کنار تولید محصولات و خودروهای متنوعی که دارد، به تولید و عرضه لوازم یدکی اختصاصی نیز میپردازد. این موضوع میتواند برای خریداران این خودروها خبر خوبی باشد. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهمترین لوازم یدکی میپردازیم:

    • قطعات بدنه و تزئینات

    قطعات بدنه شامل لوازمی میشوند که در نگاه اول در ظاهر خودرو دیده میشوند و متناسب با طراحی ممکن است ظاهری متفاوت داشته باشند اما کارایی یکسانی دارند. رینگ، رام، چرخ و لاستیک‌ ها، پایه سپر و پیچ و خارها، اجزای داخلی و خارجی خودرو اعم از طراحی دستگیره های خودرو، شیشه پنجره، درب صندوق، درب داشبورد، چراغ های خودرو و قاب آنها، آینه و... همگی از قطعات و اجزای شناخته شده زیرمجموعه بدنه هستند و ممکن است در اثر تصادفات جزئی نیاز به تعویض آنها احساس شود. در مقابل میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که در صورت عملکرد صحیح خودرو و یا استفاده کم از آن، ممکن تا سالیان طولانی نیاز به تعویض این قطعات احساس نشود.

    • جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو

    یکی از قسمت های مهم سیستم خودرو که به کمک آن رانندگی ایمن تری را تجربه خواهید کرد، سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است که شامل: فنر لول عقب و جلو، دسته موتور، اکسل، کمک فنر عقب و جلو، جعبه فرمان، گردگیر جعبه فرمان، پولی هیدرولیک فرمان، سرپلوس چرخ، گردگیر پلوس، شغالدست، سگدست، دسته موتور میشود. این قطعات به طور مستقیم در رانندگی موثر بوده و باید در هنگام خرابی هرکدام از این قطعات هرچه سریعتر نسبت به تعویض قطعه فرسوده اقدام شود.

    • قطعات موتور

    همانطور که میدانید موتور خودرو مهمترین قسمت آن است و حرکت خودرو به کمک قطعات و به طور کلی سیستم موتور خودرو، اتفاق میافتد. اجزای موتور خودرو در کنار یکدیگر عملکرد فوق العاده ای دارند که تمام سیستم خودرو را در بر میگیرد. یاتاقان های ثابت و متحرک، واشر کامل، سوپاپ و میل سوپاپ، واشر سرسیلندر، انژکتور، شمع موتور، شاتون، پیستون، کیت تسمه تایم، میل لنگ، فولی واتر و... همگی از اجزای شناخته و موثر در کارکرد سیستم موتور خودرو هستند که میتواند در عملکرد صحیح موتور موثر باشد.

    • گیربکس و انتقال قدرت

    گیربکس یا جعبه دنده، از یک سری دنده های یکپارچه تشکیل شده که به کمک آن نیرو با توازن بیشتری به چرخ ها منتقل میشود. این سیستم وظیفه ایجاد سرعت های مختلف و ایجاد گشتاور را به عهده دارد و به کمک آن میتوان سرعت های متفاوت خودرو در موقعیت های گوناگون را کنترل کرد. اجزا و قطعات این بخش شامل دیسک و صفحه، پمپ کلاچ بالا و پایین، ماهک تعویض دنده، فشنگی دنده عقب، دنده، صافی گیربکس، توربین گیربکس، قیفی گیربکس، شفت کوتاه گیربکس، آهنربای داخلی گیربکس و.. میباشد.

    • سیستم ترمز

    یکی دیگر از مهمترین قطعاتی که در کارکرد خودرو، امنیت جانی سرنشینان خودرو را تضمین میکند، سیستم ترمز است. چرا که بارها در حوادث جاده ای علت تصادفات عملکرد نادرست سیستم ترمز شناخته شده است. سیستم ترمز نیز مانند سایر سیستم های دیگر در خودرو از قطعات و اجزای کوچکتری تشکیل شده است که کارکرد مشترکی دارند.

    • سیستم تهویه و رادیاتور

    تهویه و خنک کردن سیستم موتور خودرو بلافاصله بعد از احتراق سوخت یکی از مهمترین مواردیست که باید مورد توجه قرارداد. این موضوع میتواند به تنظیم و ایجاد تعادل در دمای موتور و کابین خودرو منجر شود. لوازم این دسته بندی شامل رادیاتور، شلنگ رادیاتور، سینی رادیاتور، کندانسور کولر، کمپرسور کولر، روغن گیربکس و... میشود.

    عوامل تاثیرگذار در قیمت لوازم یدکی ساوانا

    به طور کلی قیمت لوازم یدکی مورد استفاده در خودرو بسته به نوع خودرو، سال تولید خودرو موثر است. از آنجایی که ممکن است برخی برندهای خودروسازی به نسبت سایر مدل ها کمتر شناخته شده باشد و یا واردات به صورت محدود انجام شده باشد، ممکن در زمان خرید لوازم یدکی مشکلاتی اعم از پیدا نکردن قطعه و یا کیفیت نامرغوب لوازم یدکی را تجربه کنید. به طور کلی میتوان گفت قیمت لوازم یدکی به موارد زیر وابسته است:

    • برند تولید کننده خودرو
    • کیفیت مواد مورد استفاده
    • مدل خودرو
    • سال تولید خودرو

    طبیعی است این موارد تنها موارد موثر در قیمت قطعات لوازم یدکی نبوده و مواردی مانند نوسانات بازار ارز میتواند در قیمت تمام شده محصول تاثیرگذار باشد.

    لوازم یدکی ساوانا را از کجا تهیه کنیم؟

    همانطور که در طول مقاله بارها به این نکته اشاره شد، خرید لوازم یدکی خودروهای کمتر شناخته شده میتواند چالش های زیادی با خود به همراه داشته باشد. قیمت کالاهای مورد نظر، کیفیت کالا، ارائه خدمات پس از فروش و تعویض قطعه در شرایط خاص، میتواند مهمترین ویژگی های یک فروشگاه خوب باشد.

    پارتیفا مرجع تخصصی فروش لوازم یدکی خودروهای فوتون موتور بوده و میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید لوازم یدکی خودروهای شخصی این کمپانی به شمار برود. شما میتوانید به منظور دریافت خدمات با کیفیت تر و مشاوره رایگان پیش از خرید کالا، از وبسایت این مجموعه دیدن نمایید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو