فونیکسریمکسبهتام

در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق شد

افزایش ۱۴۵ هزار دستگاهی تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش ۱۴۵ هزار دستگاهی خودرو کامل قابل عرضه به مشتریان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد شرایط پایدار در تولید، به طور روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌شود.

افزایش ۱۴۵ هزار دستگاهی تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در حاشیه جشن عبور از رکورد تولید کامل، با اعلام این‌که بیش از 460 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری قابل عرضه به مشتریان در 9 ماهه امسال به تولید رسیده، گفت: تولید در ایران‌خودرو شتاب گرفته به گونه‌ای که در آذرماه موفق به تولید 63 هزار دستگاه خودرو در دو بخش سواری و تجاری شده‌ایم.
    وی با بیان این که در زمینه صدور سند خودرو در 9 ماهه امسال رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، افزود: تا روز شنبه سوم دی ماه عدد عرضه خودرو به مشتریان از 459  هزار دستگاه عبور خواهد کرد.
    مدیرعامل ایران خودرو اولویت و برنامه راهبردی این شرکت را تولید خودرو بدون کسری قطعه و عبور مستقیم عنوان کرد و گفت: از ابتدای خردادماه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و اقدامات شبکه تامین خودروی ناقصی تولید نشده و با ورود به موقع مواد اولیه و قطعات به زنجیره تامین، خودرو بدون کسری از خط تولید خارج شده است و از دهم مهرماه نیز تمامی خودروهای ناقص تکمیل و تجاری‌سازی شده و دیگر خودرو ناقصی در پارکینگ‌ها وجود ندارد.
    وی با اشاره به رشد تولید در حوزه تجاری سنگین و نیمه سنگین اظهار کرد: در 9 ماهه امسال حدود 12500 دستگاه خودرو در این بخش به تولید رسیده که شامل کشنده‌ها، مینی بوس، آمبولانس، ون و پیکاپ است.
    خطیبی با بیان این‌که در همکاری با سایپا در حال طراحی و تولید خودرو اقتصادی هستیم، خاطرنشان کرد: افزون بر آن، محصول پروژه TF21 نیز در مردادماه سال آینده وارد بازار خواهد شد که با توجه به امکانات مناسب با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. 
    مدیرعامل ایران خودرو  افزود: ایران‌خودرو در کنار افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات را نیز دنبال می‌کند و با توجه به اقدامات صورت گرفته، نتایج نشان دهنده بهبود50 درصدی کیفیت محصولات است.
    وی با تاکید بر این که لمس نتایج پروژه‌های ارتقای کیفیت زمان بر است، تصریح کرد: نتایج ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بیانگر بهبود کیفی محصولات است.


    تولید بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در سه ماهه پایانی امسال
    قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: با تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در سه ماهه پایانی سال، بالغ بر 200 هزار دستگاه خودرو تولید، تجاری و عرضه می‌کنیم و بدین ترتیب رقم بی سابقه‌ای در رشد تولید محقق خواهد شد.
    کیانوش پورمجیب افزود: علاوه بر تولید و تجاری‌سازی خودرو، با آماده سازی مکانیزم های لجستیک و حمل، عرضه قابل توجهی به بازار خواهیم داشت و در مقایسه با عرضه سال گذشته، رکورد قابل توجهی را رقم خواهیم زد.
    وی با اعلام این که برنامه جدیدی برای عرضه خودرو و آرام بخشی به بازار داریم که هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: این برنامه به بهبود شرایط بازار کمک خواهد کرد تا حلاوت تولید کامل و افزایش عرضه به کام مردم بنشیند.
    پورمجیب با بیان این که هم زمان با افزایش شمارگان تولید، کیفیت نیز در حال افزایش است، تصریح کرد: شاخص‌های مختلف کیفی وجود دارد که توسط نهادهای بیرونی و امین سازمان ملی استاندارد اندازه‌گیری می‌شود که نتایج ارزیابی این شاخص‌ها، بالغ بر 40 درصد بهبود کیفی محصولات ایران‌خودرو نسبت به سال گذشته در برخی شاخص‌ها را نشان می‌دهد.
    وی با بیان این که براساس نتایج ارزیابی ها، رضایت مشتریان از خدمات فروش نیز به صورت جهشی افزایش یافته، اظهار کرد: شاخص کیفیت خدمات پس از فروش که از نظر مشتریان قابل مشاهده است نیز براساس ارقام و عددهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جهش یافته، به گونه‌ای که شرکت ایساکو برای نخستین بار رتبه یک خدمت رسانی را از این شرکت ارزیابی‌کننده دریافت کرده است.
    قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو کیفیت را مسیری بی پایان دانست و افزود: به صورت روزافزون و جهادی در حال رفع مشکلات هستیم و عملکرد کیفیت نسبت به سال های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

    عرضه دو محصول جدید در سال آینده
    قائم مقام محصول، کیفیت و پروژه های گروه صنعتی ایران خودرو نیز گفت: اواخر سال گذشته، ریاست محترم جمهوری فرمان هشت ماده ای را ابلاغ کردند که متعاقب آن جلسات مختلفی با محوریت مدیرعامل محترم گروه تشکیل شده و همه اقدامات، از جمع آوری خودروهای ناقص تا افزایش تولید در همان راستا در حال انجام بوده است.
    عادل پیرمحمدی افزود: یکی از اقدامات در دستور کار، عرضه دست کم یک محصول جدید در هر سال است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش های تیم تحقیق و طراحی، در سال آینده دو محصول ری‌را و محصول پروژه TF21 به تولید انبوه خواهد رسید و به این ترتیب ایران خودرو گام های موثر خود در توسعه صنعت خودرو کشور را تداوم خواهد بخشید.
    وی تصریح کرد: این دو خودرو برمبنای پلتفرم های ملی عرضه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو