فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۸.۴ میلیون مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در مدت ۱۲ روز

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابه‌جا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روز را بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است.

جابه‌جایی بیش از ۸.۴ میلیون مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در مدت ۱۲ روز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از  ایرنا، «شهریار افندی‌زاده» به اعلام آمار ترددهای مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی بازه زمانی 24 اسفند 1401 تا 6 فروردین 1402 پرداخت و افزود:‌ تاکنون سه میلیون و 827 هزار و 829 مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای با رشد 4‌.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی 62.6 درصد، مینی‌بوس‌رانی 22.2 درصد و سواری کرایه 15.2 درصد بوده است.

    افزایش 19 درصدی مسافران ریلی در ایام نوروز

    وی با بیان اینکه در بقیه شقوق حمل‌ونقل نیز جابه‌جایی مسافر در حال انجام است، ادامه‌داد: تاکنون 998 هزار و 956 مسافر با حمل و نقل ریلی با درصد افزایش 19.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 456 هزار و 19 مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد 2 میلیون و 129 هزار و 908 مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند.

    افندی‌زاده خاطرنشان‌کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با 2 میلیون و 206 هزار و 735 وسیله نقلیه رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1400 را نشان می‌دهد.

    معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

    وی افزود: در بازه 10 روز گذشته طرح نوروزی، 26 میلیون و 480 هزار و 820 وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده اند.

    کدام استان‌ها بیشترین مسافر نوروزی را جذب کردند؟

    افندی‌زاده در پایان بیان‌داشت: استان‌های اردبیل با 41 درصد، سیستان و بلوچستان و خوزستان با 21 درصد، گلستان 20 درصد، ایلام 19 درصد و آذربایجان غربی با 17 درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو