فونیکسریمکسبهتام

گسترش بازار خودروهای چینی و مشکلات مردم در تامین لوازم یدکی آنها

عصر خودرو- کشور چین در طول یک دهه گذشته همواره در تولید خودروهای باکیفیت یک مسیر پیشرفت ایده‌آل را سپری کرده است. این کشور در طول دو دهه اخیر توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان خودرو به ایران تبدیل شود. بسیاری از مردم ایران نیز به خرید خودروهای چینی روی آورده‌اند.

گسترش بازار خودروهای چینی و مشکلات مردم در تامین لوازم یدکی آنها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، افزایش تقاضا برای خرید ماشین‌های چینی، به طبع افزایش تقاضا برای تهیه لوازم یدکی ماشین‌های چینی را به دنبال داشته است. در ادامه این مطلب به بررسی وضعیت بازار لوازم یدکی ماشین‌ های چینی و دلیل گسترش بازار خودروهای چینی در ایران می‌پردازیم.

    خودروهای چینی چگونه وارد ایران شدند؟
    تا قبل از دهه 80، خودروهای چینی بسیار کمی در خیابان‌های ایران مشاهده می‌شد. اما از اوایل دهه هشتاد، به مرور زمان واردات خودروهای چینی به ایران گسترش یافت. در حقیقت اولین خودروی چینی که وارد ایران شد، خودروی ام وی ام‌ 110‌ بود. این خودرو در سال 1384 توسط شرکت مدیران خودرو‌ وارد کشور ایران شده و به فروش رسید.

    چرا خودروهای چینی در ایران طرفداران زیادی دارند؟

    سال‌های زیادی از ورود کشور چین به عرصه تولید خودرو نمی‌گذرد. به شکلی که خودروهای تولیدی چین که حدود دو دهه پیش تولید می‌شدند، هیچ گونه جایگاهی در بازارهای جهانی خودرو نداشتند. اما چین به مرور زمان صنعت خودروسازی خود را گسترش داد. همین امر موجب شد تا این کشور بتواند پیشرفت چشمگیری در تولید خودروهای باکیفیت داشته باشد.

    در بازه زمانی که به دلیل اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های معتبر خودروسازی آسیایی و اروپایی مجبور به قطع همکاری خود با شرکت‌های ایرانی شدند، فرصت حضور خودروسازان‌ چینی در ایران افزایش یافت. به طور کلی برای افزایش تقاضا و فروش خودروهای چینی در کشور ایران، چند دلیل اصلی وجود دارد. این چند دلیل به شرح زیر هستند.

    • توانایی رقابت با خودروهای داخلی از لحاظ سطح کیفی
    • در نظر گرفتن آپشن‌های متعدد برای خودروهای چینی
    • برخوردار بودن کابین خودروها از یک طراحی ایده‌آل و ارگونومیک
    • استفاده از طراحی‌های جذاب برای بدنه اتومبیل‌های چینی
    • ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط شرکت‌های خودروسازی چینی

    تمامی این موارد باعث شده تا فروش خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای داخلی افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر خودروهای چینی در مقایسه با رقبای خود، قیمت مناسب‌تری برای خودروهای خود در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال خرید یک خودروی شاسی بلند از شرکت خودروسازی جک، می‌تواند به صرفه‌تر از خرید یک خودروی شاسی بلند از یک برند غیرچینی باشد. البته شرکت‌های خودروسازی چینی به تازگی قیمت‌های غیر معقولی را برای خودروهای خود در نظر گرفته‌اند.

    اما با توجه به وضعیت واردات خودرو‌ در کشور ایران، استفاده از خودروهای چینی هم‌چنان به صرفه‌تر و معقول‌تر به نظر می‌رسد. در حقیقت نبود یک رقیب ایده‌آل در مقابل چین، برای واردات خودرو‌ به کشور ایران، باعث شده تا شرکت‌های خودروسازی چینی بتوانند روز به روز در فروش محصولات خود در شهرهای مختلف ایران پیشرفت داشته باشند. از طرفی اگر بودجه کمی برای خرید خودرو داشته باشید، خودروهای داخلی می‌توانند گزینه مناسب‌تری برای شما به شمار بروند.

    بازار لوازم یدکی ماشین‌ های چینی در شهرهای مختلف ایران چگونه است؟

    باتوجه به افزایش تقاضا برای خرید خودروهای چینی در ایران و نیاز روز افزون به تهیه لوازم یدکی این خودروها، نوبت به بررسی کیفیت توزیع لوازم یدکی خودروهای چینی در ایران می‌رسد. در راستای افزایش تقاضا برای خرید خودروهای چینی، تقاضا برای خرید لوازم یدکی ماشین‌های چینی نیز افزایش پیدا کرده است. در شهرهای مختلف ایران فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که در حال توزیع لوازم یدکی خودروهای چینی هستند.

    نیاز دارندگان خودروهای چینی به تهیه لوازم یدکی، باعث شده تا تهیه و فروش این قطعات در فروشگاه‌های لوازم یدکی، تبدیل به یک امر ضروری شود. سوددهی تامین این قطعات باعث شده تا برخی افراد سودجو به واردات لوازم یدکی فیک و بی کیفیت روی بیاورند. در ایران شرکت‌هایی مانند مدیران خودرو‌ و کرمان موتور، فروش لوازم یدکی اصلی ماشین چینی را برعهده دارند.

    نمایندگی‌های این شرکت‌ها امکان تهیه لوازم یدکی اصل را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. البته در نظر داشته باشید که در این بین، فروشگاه‌های نامعتبری وجود دارند که لوازم یدکی تقلبی را به مشتریان عرضه می‌کنند. لازم به ذکر است در کنار این نوع فروشگاه‌های نامعتبر، یک سری دیگر از فروشگاه‌های معتبر وجود دارند که بهترین لوازم یدکی خودروهای چینی را وارد کرده و به متقاضیان عرضه می‌کنند.

    چه فروشگاه‌ هایی برای تهیه لوازم جانبی خودروهای چینی قابل اعتماد هستند؟

    با توجه به محدود بودن نمایندگی‌های شرکت‌های ذکر شده برای تامین لوازم یدکی خودروهای چینی در سراسر کشور، نیاز به دیگر فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی خودروهای چینی بیشتر به چشم می‌خورد. ممکن است دسترسی برخی افراد به نمایندگی‌های لوازم یدکی شرکت‌های ذکر شده محدود باشد. به همین دلیل باید دیگر فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم یدکی خودروهای چینی را در مناطق مختلف شناسایی کرده و به آنها مراجعه کرد.

    در ایران قطعات ماشین‌های چینی به صورت عمده توزیع می‌شود. این توزیع عمده قطعات خودرو چینی، باعث شده است تا متقاضیان خرید لوازم یدکی خودروهای چینی، در انتخاب یک فروشگاه معتبر، دچار سردرگمی شوند. در نظر داشته باشید که مکانیک‌ها یا کارشناسان خودرو می‌توانند در ارتباط با انتخاب یک فروشگاه لوازم یدکی معتبر، بهترین مشاوره را به شما بدهند. این افراد با توجه به سابقه و تجربه خود می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

    فاکتورهای یک فروشگاه معتبر و با کیفیت لوازم یدکی خودرو

    به طور کلی یک فروشگاه معتبر و با کیفیت لوازم یدکی خودرو باید دارای فاکتورهای زیر باشد.

    • برخورداری از مجوزهای رسمی فروش لوازم یدکی
    • اگر فروشگاه مورد نظر شما دارای وب سایت فروش قطعات یدکی به صورت اینترنتی بود، این وب سایت باید دارای مجوزها و نمادهای معتبر باشد.
    • امکان ارائه لوازم یدکی به صورت تلفنی و اینترنتی به گونه‌ای که مشتری با برقراری یک تماس تلفنی با اپراتور یا مراجعه به وب سایت فروشگاه مورد نظر بتواند محصول مورد نظر خود را خریداری کند.
    • برخورداری از یک سابقه طولانی و درخشان
    • برخورد مناسب پرسنل فروش
    • تهیه لوازم یدکی با کیفیت و اصل و ارائه یک جنس مرغوب به مشتری
    • توزیع لوازم و قطعات اصلی با قیمت مناسب

    بررسی کلی

    در این بخش قصد داریم یکی از معتبرترین فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو را به شما معرفی کنیم. فروشگاه نیکا یدک از سال 1384 یعنی همزمان با واردات خودروهای چینی، فعالیت خود در راستای تامین قطعات یدکی خودروهای چینی را آغاز کرده است. این فروشگاه با واردات قطعات یدکی خودروهای چینی و توزیع آنها توسط نمایندگی‌های فعال خود، همواره تلاش بر جلب رضایت مشتری و ارائه یک محصول اصل و با کیفیت داشته است.

    رضایت مشتریان قبلی می‌تواند مهر تائیدی بر این ادعا باشد. شما با مراجعه به وب سایت نیکا یدک، علاوه بر مشاهده محصولات موجود در این فروشگاه می‌توانید تمامی فاکتورهای ذکر شده را بررسی و مشاهده کرده و با اطمینان کامل با این مجموعه همکاری کنید.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو