فونیکسریمکسبهتام

جهان خودرو در یک نگاه

عصر خودرو: فراخوان غیرمنتظره بی. ام. و برای جمع آوری کلیه خودروهای سری یک این شرکت به دلیل احتمال آتش سوزی آن ها و ابتکار شرکت های خودروسازی برای افزایش فروش در حین برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی مهمترین اخبار حوزه صنعت خودروسازی جهان در هفته گذشته بودند.

جهان خودرو در یک نگاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳:۰۰














به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، درهفته ای که گذشت، شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان به دلیل احتمال آتش سوزی برای تمامی خودروهای سری یک خود که طی سال های 2008 تا 2010 فروخته شده اند، فراخوان داد.
در همین حال شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان نیز با اعمال تخفیف ویژه روی برخی محصولات خود اعلام کرد که هرچه تیم ملی آلمان بتواند به پیشروی خود در مسابقات جام جهانی ادامه دهد، میزان این تخفیف نیز بیشتر خواهد شد.
مرسدس بنز همچنین اعلام کرد که اگر تیم ملی آلمان در مسابقات جام جهان برنده شود به خریداران 380 دلار جایزه می دهد.
تدبیر هیوندای برای فیفا 2010
در همین حال هیوندای بزرگترین خودروساز کره جنوبی نیز برای هر یک 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی اتوبوس های سفارشی تولید کرد که روی آن ها شعار هر یک از تیم ها حک شده است.
این خودروساز همچنین محصولاتی ویژه جام جهانی تولید کرد که صدای بوق آن ها بلندتر از خودروهای معمولی بوده و هواداران تیم ها می توانند پیروزی تیم محبوب خود رابا صدای بلندتر به دیگران خبر دهند.
احداث کارخانه جدید فولکس واگن در چین
همچنین در هفته ای که گذشت فولکس واگن از احداث کارخانه جدید خود در جنوب چین خبر داد و در همین حال فروش خودروهای نو در آلمان در پنجمین ماه سال جاری میلادی با کاهش 34 درصدی به 252 هزار و 800 دستگاه رسید.
از سوی دیگر تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند که تولید خودرو در اروپا در سه ماهه دوم سال 2010 حدود سه درصد افزایش خواهد یافت و در همین شرایط دولت انگلیس وامی به ارزش 20 میلیون پوند به نیسان برای تولید خودروهای الکتریکی در این کشور اعطا کرد.
تب خودروهای الکتریکی
از سوی دیگر شرکت خودروسازی دایملر آلمان از قصد خود برای تولید خودروی الکتریکی در چین خبر داده و در همین حال اعلام شد که خودروهای تمام الکتریکی تا دو سال دیگر وارد بازار کانادا می شوند.
همچنین رنو از برنامه ریزی خود برای فروش 200 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال 2015 خبر داد.
لوتوس پروتونی می ماند
در همین حال رییس میتسوبیشی موتورز نیز از برنامه این شرکت برای تولید خودروی ارزان قیمت کوچک 11 هزار دلاری در کارخانه تایلند و احتمالا چین خبر داده و شرکت خودروسازی پروتون مالزی نیز تاکید کرد برنامه ای برای فروش برند لوتوس خود ندارد.
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو