فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن برای آشتی مدیرانش آستین بالا زد

عصرخودرو: رهبران هیات نظارت فولکس واگن قصد دارند برای بهبود رابطه کاری میان فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره با مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت که بحران مدیریت را در این غول خودروسازی بوجود آورده است، دیداری را ترتیب دهند.

فولکس واگن برای آشتی مدیرانش آستین بالا زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روزنامه هندلزبلات آلمان به نقل از منابع آگاه نوشت: اعضای متعدد از هیات نظارت فولکس واگن از جمله پیچ قرار است پیش از نشست سالانه سهامداران این شرکت که پنجم ماه مه برگزار می‌شود، دیدار کنند.

    پیچ بزرگ خانواده ای است که موسس فولکس واگن بوده اند و به مدت بیش از دو دهه چهره شاخصی در این خودروساز بوده است با اینهمه در پی انتقاد از وینترکورن، بحران مدیریتی را در این خودروساز بوجود آورده است.

    بر اساس گزارش رویترز، مشت آهنین پیچ در فولکس واگن در پی اعلام حمایت اعضای هیات مدیره از وینترکورن ضعیف شده است.

    شش نفر از اعضای ارشد هیات مدیره شامل پیچ پنج شنبه گذشته در سالزبورگ یک نشست اضطراری برگزار کرده و با ابراز حمایت کامل از وینترکورن، با پیشنهاد تمدید قرارداد او پس از سال 2016 موافقت کردند.

    به گفته منابع آگاه، پنج عضو این هیات آماده اند از پیچ درخواست کنند از سمتش کناره گیری کند. قرارداد پیچ به عنوان رییس هیات مدیره در آوریل سال 2017 به پایان می‌رسد. پیچ 78 ساله 22 سال در راس این شرکت بوده که 9 سال از این مدت در مقام مدیرعامل فعالیت کرده است.

    وی در نشست‌های هیات مدیره طی پنج ماه گذشته از عملکرد فولکس واگن تحت مدیرعاملی وینترکورن بویژه در آمریکا مرتب انتقاد کرده است.

    وینترکورن 67 ساله در مدت هشت سال ریاستش در فولکس واگن، بر تغییر و تحول این شرکت از یک گروه آلمانی گرفتار هزینه‌های بالای نیروی کار به یکی از موفق‌ترین شرکتهای خودروسازی دنیا نظارت کرده است.

    روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ پیش‌تر در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: وینترکورن حاضر به ترک فولکس واگن نخواهد شد.

    تحت نظارت وینترکورن، فولکس واگن از هشت به 12 برند گسترش یافت و تعداد کارخانه‌های تولیدش را بیش از دو برابر افزایش داد و به بیش از 100 کارخانه رساند و میزان فروش را 64 درصد افزایش داد و به رکورد 10.1 میلیون خودرو در سال گذشته رساند.

    کرمان موتوراکستریم