فونیکسریمکسبهتام

کنفرانس بین المللی ۲۰۱۵ انجمن مهندسی خودرو

دگردیسی در حد نانو

عصرخودرو: پیل های سوختی میکروسکوپی دنیای خودروهای برقی را متحول خواهد کرد. فناوری های نانو به خدمت ساخت خودروهای برقی آینده خواهند آمد؛ این مهمترین پیام کنفرانس بین المللی انجمن مهندسی خودرو بود.

دگردیسی در حد نانو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»به نقل از سایپانیوز، آینده برخلاف تمام ادعاها غیرقابل پیش بینی است، در بهترین حالت می توان حدس زد و حدس دانشمندان گاهی به حقیقت نزدیک تر است.

    رای کورزویل به عنوان یکی از سخنرانان تأثیر گذار این همایش عنوان سخنرانی خود را شتاب فناوری در قرن 21 و تأثر آن بر کسب و کار، اقتصاد و جامعه انتخاب کرده بود و در این سخنران نوید نقش بیشتر نانوتکنولوژی در ساخت خودروهای برقی به ویژه خودران ها را داد و از رشد تصاعدی آن صحبت به میان آورد. هر چند که به اعتقاد او رشد تصاعدی فناوری نانو در پزشکی و کامپیوتر مشهودتر خواهد بود.

    رای کورزویل بعد در مصاحبه با اتوبلاگ گرین گفت: فناوری نانو در حال ورود به مرحله بلوغ است و فناوری حیاتی یا بیوتک در حال دگردیسی پزشکی است. ظرف 10 تا 15 سال آینده شواهد تحول بنیادین مشهود خواهد شد. در این فاصله بشر می آموزد که چطور ماده و انرژی را در سطح و اندازه اتمی در کنترل خود در آورد. یکی از دستاوردهای آن طراحی باتری ها و ابزارهای ذخیره کننده انرژی است که دچار دگردیسی شگرف خواهد شد. نتیجه این دگردیسی طراحی و ساخت پیل های سوختی با فناوری نانو خواهد بود. خودروسازان اصلی دنیا در حال کار روی پیل های سوختی میکروسکوپی هستند که میلیون ها پیل را می توان با هزینه کم در فضای بسیار کوچک جاسازی کرد. به بیان ساده تا ده سال دیگر ابزارهای الکترونیکی و برقی با یک تحول بنیادین مواجه خواهند شد.

    کنفرانس بین المللی 2015 انجمن مهندسی خودرو از اول تا سوم اردیبهشت در مرکز کوبوی دیترویت آمریکا در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط