فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده ها است

عصر خودرو : رییس پلیس راه نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس راهور به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده ها است، گفت: هم اکنون در بسیاری از موارد کنترل خودروها بصورت آف لاین صورت می گیرد و اگر آن را آنلاین و لحظه ای کنیم از بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد.

پلیس راهور به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده ها است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سانحه اخیر اتوبوس که منجر به کشته شدن 12 نفر از هموطنانمان شد، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری چهارشنبه شب با حضور سرهنگ محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه راهور ناجا و جواد هدایتی نماینده وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

    نماینده وزارت راه و شهرسازی در این برنامه با تایید محرومیت دو ساله راننده اتوبوس حادثه دیده محور فیروزکوه که منجر به کشته شدن 12 نفر از هموطنانمان شد، اعلام کرد: شرکت مربوطه این اتوبوس 6 ماه مجاز به فعالیت نخواهد بود.

    جواد هدایتی افزود: طبق مدارک موجود این خودرو معاینه فنی داشته و کنترل کیفیت را گذرانده بوده است.

    وی درباره اقدامات نظارتی وزارت راه درخصوص کیفیت خودروهای اتوبوس اسکانیا، گفت: خوشبختانه در سال 93 با اعلام فراخوان، همه این اتوبوس ها کنترل فنی و رفع نقص شدند که این مسئله موجب کاهش حوادث مربوط به این خودروها نسبت به سال 92 شده است.

    او با بیان اینکه وزارت راه درصدد گسترش کنترل آنلاین و لحظه ای مسیرهای شریانی کشور است، تصریح کرد: بر این اساس، ظرف حداکثر سه سال 1880 دستگاه سامانه کنترلی در شریان های اصلی جاده ای کشور نصب خواهند شد.

    رییس پلیس راه راهور ناجا نیز در این برنامه در این خصوص گفت: مدارک ظاهری نشان می دهد راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند.

    سرهنگ محمد حسین حمیدی با بیان اینکه باید علت اصلی کنترل نشدن اتوبوس و همچنین عمل نکردن ترمز در شیب هم بررسی شود، افزود: پلیس راهور همچنان به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده ها است.

    وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس باعث شد تا مشکلات مربوط به خودروی هوو پیگیری و رسانه ای شده و به سرانجام برسد.

    همچنین معاون نظارت سازمان استاندارد نیز در گفت وگوی تلفنی با این برنامه، ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت اصلی این حادثه دانست.

    وحید مرندی مقدم افزود: براساس گزارش های پلیس راه ناجا و کارشناسان، به این نتیجه رسیدیم که راننده به دلایل نامشخص نتوانسته خودرو را کنترل کند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه شما به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کنترل مستمر اتوبوس ها قبل از حرکت از هر مبدایی ارسال می شود، گفت: این مهم درباره پرواز هواپیماها به صورت مستمر ادامه دارد که باید در اتوبوس ها نیز پیاده شود.

    مرندی مقدم افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه وزارت راه چنین برنامه ای را اجرا کرده به دست ما نرسیده است.

    همچنین مدیرعامل شرکت اسکانیا در ایران نیز که بصورت تلفنی در برنامه حضور داشت، در این خصوص گفت: این شرکت آزمایش های کنترل مشخص درباره اتوبوس ها را انجام داده و نهایی کرده است.

    حسین ملک زاهدی افزود: عقاب افشان نخستین و تنها شرکتی است که آزمایش های کنترل کیفی و فنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

    وی در پاسخ به این پرسش که چرا در عمده تصادف های شرکت های اتوبوسی همچنان نامی از اسکانیا شنیده می شود، گفت: شرکت اسکانیا 3600 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و بخش زیادی از مسافران در مسیرهای مختلف را جابه جا می کند بنابراین با توجه به حجم ترددها و همچنین مسیرهای متعدد می توان چنین برداشتی داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو