فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری:

ارتقا ایمنی راه ها اولویت نخست سازمان راهداری در سال ۹۴ است

عصر خودرو : معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ارتقا ایمنی راه ها اولویت نخست این سازمان در سال ۹۴ است و اعتبارات مناسبی هم در زمینه نگهداری، ترمیم رویه راه ها و حوزه مهندسی و فنی جاده ها در نظر گرفته شده است.

ارتقا ایمنی راه ها اولویت نخست سازمان راهداری در سال ۹۴ است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شهرام آدم نژاد روز شنبه در مراسم افتتاح برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، افزود: با این حال کاهش هزینه های مربوط به نگهداری راه های کشور همواره مد نظر سازمان راهداری بوده است و برگزاری این دوره های آموزشی در کاهش هزینه های این سازمان در حوزه نگهداری فنی و مهندسی راه های مواصلاتی کشور بسیار تاثیرگذاراست.

    وی با بیان اینکه هزینه های ناشی از اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین در راه های کشور بین 850 تا یک هزار میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: در این زمینه با نصب دستگاه های توزین وسایل نقلیه سنگین، تا حدودی می توان هزینه ها را کاهش داد.

    وی از اجرای طرح اجازه تردد وسایل نقلیه سنگین از معادن کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: این طرح از نیمه دوم سال آینده اجرایی می شود و متعاقب آن هرگونه اجازه تردد وسایل نقلیه از معادن کشور در راه های مواصلاتی منوط به نصب دستگاه های توزین خواهد بود تا حمل بار در این زمینه بر اساس معیارها و استانداردهای مجاز جهانی انجام شود.

    آدم نژاد بر لزوم تدوین شاخص های دقیق در حوزه ایمنی راه های کشور تاکید کرد و گفت: در این زمینه تمام معیارهای ما مطابق با استانداردهای بین المللی تدوین می شود تا علاوه بر مشخص شدن وضعیت راه ها و حاشیه آنها، برنامه ریزی مناسبی در جهت بهبود وضعیت و ارتقای کیفی زیرساخت های مورد نیاز در این بخش انجام شود.

    معاون سازمان راهداری اهمیت آموزش رانندگان و متصدیان حمل و نقل جاده ای را در کاهش سوانح رانندگی یادآورشد و افزود: هرچه این آموزش ها تخصصی تر برگزار شود به کسب مهارت بیشتر ماموران و کارکنان سازمان راهداری می انجامد و در نتیجه بهره وری نیز در بخش نگهداری و ایمنی راه های کشور افزایش می یابد.

    وی در پایان راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی جاده ای 141.ir در نوروز امسال را اقدامی موفق از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد و گفت: در این ایام بیش از 600 هزار کاربر نرم افزار اطلاعات ترافیکی را از این سایت دانلود و مورد استفاده قرار دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو