فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور در کرج:

۶۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارد

عصر خودرو : مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور با بیان اینکه ۳۱۶ هزار دستگاه تاکسی در کشور فعال است، گفت: ۶۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده موجود در سطح کشور باید نوسازی شود.

۶۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، محمدمهدی تیموری در نخستین جلسه هم‌اندیشی ایجاد تحول در بخش حمل و نقل کشور با استفاده از ظرفیت تعاون که ظهر امروز در محل تعاونی تاکسیرانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: 316 هزار دستگاه تاکسی در کشور فعال است.

    وی با بیان اینکه بیش از 63 هزار دستگاه تاکسی فرسوده موجود در کشور باید نوسازی شود، افزود: 219 شرکت تعاونی تاکسیرانی در کشور با  80 هزار راننده تاکسی عضو، فعال است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات تعاونی‌ها دخالت سازمان تاکسیرانی در بسیاری از امور مربوطه ان‌ها است، خاطرنشان کرد: این امر ضررهای اقتصادی و مالی فراوانی را متحمل تعاونی‌ها می‌سازد.

    تیموری با بیان اینکه شهرداری‌های و وزارت کشور حمایت لازم را سازمان‌ها به عمل می‌آورند، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در اقتصاد ملی کشور و بخش تعاون به سهم 25 درصد برسیم.

    وی با تاکید بر اینکه وجود برخی رفتار و آیین نامه‌ها مانع از تحقق فرمایش مقام معظم رهبری می‌شود، بیان کرد: امروز سازمان تاکسیرانی هر جا که احساس می‌کند می‌توانند منافعی را برای خود کنند، وارد عمل می‌شود.

    وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی شهرستان‌ها شاهد ورشکستگی تعاونی‌ها هستیم، اظهار داشت: با ادامه این روند موجبات تعطیلی تعاونی‌ها فراهم می‌شود.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه اگر دولت شعار برون‌سپاری و  خصوصی‌سازی را مطرح می‌کند این مهم به راحتی در تعاونی‌ها میسر می‌شود، اظهارداشت: سالانه حدود 2 میلیون و 500 هزار تومن هزینه‌های نگهداری تاکسی توسط رانندگان پرداخت می‌شود.

    تیموری گفت: در سال 87 با اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی، حدود 120 هزار تاکسی شخصی ساماندهی شد اما در سال های اخیر که نظارت ها کاهش یافته، شاهد به هم ریختگی در این بخش هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه باید موانع موجود را برای رفاه حال بیشتر رانندگان از سر راه برداشت، گفت: مشکل عمده ما دخالت سازمان تاکسیرانی در امور تعاونی‌ها است.

    تیموری با بیان این مطلب که امید است همایش سراسری روز حمل و نقل در استان البرز برگزار شود، افزود: این همایش سال گذشته در استان کرمان برگزار شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو