فونیکسریمکسبهتام

جاده پرتردد کرج - چالوس به بازسازی سریع نیاز دارد

عصر خودرو : مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرزاعلام کرد: مرمت و بازسازی جاده کرج - چالوس به حمایت مالی مسوولان استانی نیاز دارد.

جاده پرتردد کرج - چالوس به بازسازی سریع نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عباس صفری  اظهارداشت: سیل اخیر خسارت زیادی به این جاده وارد کرده است و هرچند به صورت ضربتی مسیر برای تردد خودروها باز شده، لیکن باید در کمترین زمان نقاط آسیب دیده بطور کامل مرمت وبازسازی شود.

    وی ادامه داد: میزان خسارت وارده به این جاده افزون بر 400 میلیارد ریال برآورد شده که انتظار می رود مسوولان استان البرز با تخصیص اعتبار ویژه، اداره کل راه و شهرسازی استان را در بازسازی سریع آن یاری دهند.

    صفری یادآورشد: تردد خودرویی در این جاده در روزهای عادی بطور متوسط بین 30 تا 40 هزار دستگاه خودرو است که درایام پایانی هفته ترددها 20 درصد افزایش می یابد.

    وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت گردشگری جاده کرج - چالوس، بازسازی نقاط آسیب دیده در کمترین زمان ممکن ضروری است.

    مدیرراهداری اداره کل راه وشهرسازی استان البرز گفت: هرچند در سال جاری اعتباراتی ازمنابع ملی برای برخی طرح ها مانند نصب علایم، ترمیم ابنیه و پل و خط کشی جاده کرج - چالوس اختصاص یافته اما اعتبار لازم برای بازسازی نقاط حادثه دیده پیش بینی نشده است.

    صفری، یکی از عللی که سبب سراریز شدن سیلاب به سمت جاده کرج - چالوس می شود، تعرض ساخت و سازها به حریم رودخانه کرج دانست.

    وی گفت: هدایت رودخانه به سمت جاده سبب شده تا آسیب پذیری این مسیر پررفت وآمد کشور بیشتر شود.

    مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت: درجریان سیل فروردین ماه امسال ، جاده کرج - چالوس در شش نقطه آسیب کلی دیده است.

    وی گفت: کارکنان راهداری استان البرز به رغم محدودیت امکانات و اعتبار به صورت ضربتی و شبانه روزی ، طرح بزرگی برای بازگشایی آن در کمتر 10 روز اجرا کردند.

    وی یادآور شد: این کار در واقع می بایست در چهار ماه انجام می شد اما همت و تلاش راهداران موجب کوتاه شدن زمان ترمیم جاده شد.

    صفری گفت: اکنون سه نقطه آسیب دیده این جاده شامل دره ده در کیلومتر 44، شهر آسارا و پیچ بعد از شهر آسارا نیاز به ترمیم و بازسازی کامل دارند که عملیات ترمیم این نقاط تا چهار روز آینده ادامه دارد.

    وی یادآورشد: از 160 کیلومتر طول مسیر کرج - چالوس ،72 کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان البرز قرار دارد که هزینه نگهداری آن بالاست.

    مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان البرز با بیان اینکه، سهم اعتبارات ملی این جاده به خوبی پیش بینی شده است، گفت:انتظار می رود در بخش استانی، نیز منابع مالی مورد نیازآن تامین شود.

    جاده کرج - چالوس حدود 80 سال پیش احداث شد و این مسیر به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان نام گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو