فونیکسریمکسبهتام

سود سالانه هوندا کاهش یافت

عصر خودرو : سود خالص سالانه هوندا در پی افزایش هزینه‌های مربوط به فراخوان‌ها از جمله کیسه هوای انفجاری تاکاتا و کاهش فروش، ۸.۹ درصد کاهش یافت و به ۴.۴ میلیارد دلار رسید.

سود سالانه هوندا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سازنده سیویک دورنمای سود را دو بار پیش از انتشار نتایج مالی تنزل و هشدار داده بود رسوایی کیسه هوا در تاکاتا و همچنین کاهش تقاضا در ژاپن و چین به سود این شرکت لطمه زده است.

    این شرکت اعلام کرد در سال مالی منتهی به مارس 522.7 میلیارد ین (4.4 میلیارد دلار) درآمد داشته که کمتر از 545 میلیارد ین مورد پیش بینی تحلیلگران بود و سود عملیاتی این شرکت 13 درصد کاهش یافت و به 651.6 میلیارد ین رسید.

    فروش سالانه هوندا 6.8 درصد رشد کرد و به 12.6 تریلیون ین رسید.

    هوندا برای سال مالی جاری سود خالص 525 میلیارد ین را از فروش 14.5 تریلیون ین پیش بینی می‌کند.

    این خودروساز ژاپنی اعلام کرد سود عملیاتی سه ماهه چهارم این شرکت حدود یک سوم کاهش یافته و این شرکت متحمل 425 میلیون دلار هزینه مربوط به فراخوان در سه ماهه اکتبر تا دسامبر شده است.

    هوندا در فوریه اعلام کرد تاکانوبو ایتو، رییس این شرکت که در تلاش برای پشت سرگذاشتن بحران فراخوان است، از سمت خود کناره گیری می‌کند.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فراخوان کیسه هوا و همچنین فراخوان خودروی کامپکت فیت و شاسی بلند وزل تاثیر مثبت کاهش چشمگیر ارزش ین را برای هوندا تعدیل کرد در حالیکه صادرکنندگان بزرگ ژاپنی از جمله صنعت خودرو به دلیل ارزان شدن ین سود سرشاری داشته اند.

    حدود 20 میلیون خودرو از سوی خودروسازان بزرگ در سراسر جهان به دلیل خطر انفجار کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا تحت فراخوان قرار گرفته اند. فراخوان هوندا حدود 13 میلیون دستگاه از این تعداد را تشکیل می‌دهد. تویوتا و نیسان که نتایج مالی خود را تا چند هفته آینده منتشر خواهند کرد، در میان خودروسازانی هستند که درگیر فراخوان کیسه هوا شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم