فونیکسریمکسبهتام

همکاری با خودروسازان معروف از رویا تا واقعیت

عصر خودرو : به دنبال انتشار بیانیه لوزان، صنعت خودروسازی کشور با تکاپو مواجه شده است و هیات‌های خارجی در حال رفت و آمد هستند. اگرچه تا لحظه‌ای که این تفاهم به توافقنامه تبدیل نشود، کاری از پیش نمی‌رود و همچنان باید خودروسازان منتظر باشند.

همکاری با خودروسازان معروف از رویا تا واقعیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، ترافیک حضور خودروسازان خارجی پس از تفاهم لوزان در حالی در یکماه گذشته ایجاد شده است اگرچه تازگی ندارد چراکه پس از توافق ژنو نیز هیات خارجی بسیاری به کشورمان سفر کردند اما درعمل همچنان اتفاق خاصی رخ نداده است اما  حضور خودروسازان بزرگ و صاحب صنعت در کشور، منافع بسیاری در پیشرفت و توسعه خودروسازی دارد و مسیر تولید و صادرات را تقویت می‌کند.از سوی دیگر اگر این مذاکرات به امضای قرارداد همکاری منجر شود  خودروسازان کشورهای خارجی نیز، از این موضوع نفع می‌برند و مشتاق‌ حضور در بازار ایران هستند.

    به هرشکل بعد از تفاهم میان ایران و کشورهای 1+5، کشورهای زیادی برای همکاری در بخش‌های مختلف صنعت خودروسازی و حضور در بازار ایران، ابراز علاقه کردند و با خودروسازان ایران وارد گفت‌وگو شدند.در این رابطه محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان در خصوص این موضوع به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر کشورهای زیادی برای مذاکره آمده‌اند که می توان به خودروسازانی از کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، کره و... اشاره کرد. البته اغلب این هیات تنها برای سنجش بازار و مذاکره وارد کشورمان شده اند و هنوز به مرحله قرارداد و همکاری نرسیده‌اند.

    او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی‌ها به دنبال وارد کردن خودرو و قطعه در بازار کشورمان هستند، اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم درست است. اما آنها هم تمایل دارند.

    این فعال بازار خودرو در خصوص همکاری ایران و ایتالیا گفت: علاقه‌مند به همکاری هستند، منتهی منتظر هستند تا قضیه مذاکرات تمام شود.

    نجفی‌منش در خصوص اینکه آیا در مورد سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ پژو برنامه‌ریزی شده است، گفت: آنها نیز، منتظر هستند تا داستان مذاکرات به نتیجه برسد. علت هم این است که نمی‌توانند پول را جابه جا کنند.این گفت‌وگوها در مرحله انتظار به سر می‌برند و هنوز مساله‌ای مشخص نشده است. کشورها منتظرند تا این بیانیه به توافقنامه تبدیل شود و بتوانند همکاری‌شان را آغاز کنند.

    به گفته این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان، خودروسازان خارجی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی با صنعت کشور همکاری کنند.  با همکاری مشترک می‌توان خودروهای به‌روزتر را در بازار مشاهده کرد و امکان همکاری قطعه‌سازان خارجی، با ما فراهم ‌شود. همچنین از آنجا که انتقال پول از مشکلات اصلی کشور است، این همکاری می‌تواند در صادرات قطعات و خودروها در کشور هم تاثیر گذارد و صادرات خودرو نیز، توسعه پیدا ‌کند.

    او در خصوص تاثیر این همکاری بر قیمت خودروها، بیان کرد: این همکاری با قیمت خودرو مرتبط نیست. قیمت خودرو با نرخ تورم مشخص می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو