فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خبر داد

تولید ۷۰ درصد گیربکس و چرخ‌دنده کشور در قزوین

عصرخودرو: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۷۰ درصد از نیاز گیربکس و چرخ‌دنده کشور در این استان تولید می‌شود.

تولید ۷۰ درصد گیربکس و چرخ‌دنده کشور در قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، معدن و تجارت استان قزوین، علی پرزحمت اظهار کرد: کارخانه نیرو محرکه قزوین 70 درصد از نیاز گیربکس و چرخ‌دنده در کشور را تأمین می‌کند.

    وی افزود: این کارخانه با تولید انواع گیربکس و ست چرخ‌دنده و در حوزه‌های مختلف تعمیرات، تکنولوژی مهندسی کیفیت با توان نیروهای متخصص در سطح کشور توانسته موجب کاهش ارزبری از کشور شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: کارخانه نیرو‌محرکه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه بهمن، در زمینه ساخت و تولید انواع موتورهای بنزینی، دیزلی، گازسوز و سیستم‌های انتقال قدرت و انواع گیربکس خودرو در شهر صنعتی البرز فعالیت می‌کند.

    پرزحمت با اشاره به هزینه‌های مالی 67 میلیارد ریالی این واحد صنعتی در سال 93 گفت: این شرکت توانسته است در سه ماهه گذشته دو هزار عدد گیربکس تولید کند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر تولید گیربکس‌های خانواده پژو 405، گیربکس 206 و گیربکس روآ در شرکت نیرو‌محرکه انجام می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: امتیازی که در زمینه آدیت (Adit) خودرو و کیفیت قطعات به این شرکت داده می‌شود هر سال به سطح مطلوب‌تری نزدیک می‌شود.

    پرزحمت ادامه داد: شرکت صنعتی نیرو‌‌ محرکه در شهر صنعتی البرز قزوین واقع است و نخستین محصول خود را در سال 72 با راه‌اندازی خط تولید چرخ‌دنده‌های گیربکس خودروی پیکان تولید کرده است.

    وی با اشاره به توان بالای خودروسازی ایران عنوان کرد: این شرکت تولیدی با صادرات محصولات خود به کشور‌های منطقه مانند عراق و سوریه و حتی اروپای شرقی و آفریقا این امر را ثابت کرده و در حال حاضر این کشورها این محصولات این شرکت را مطالبه می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو