فونیکسریمکسبهتام

افتخار آفرینی یک مدیر توانمند ایرانی در ایتالیا

عصر خودرو : کم نیستند ایرانیانی که در سراسر جهان نام کشورمان را به بلندای افتخار می رسانند. یکی از این افراد در ایتالیا دکتر علیرضا عرب نیا ، رئیس و مدیر ارشد شرکت بزرگ طراحی و ساخت اتاق های رنگ خودور « جیکو، تایکیشا »، با ۵ هزار مهندس و کارگر در جهان است.

افتخار آفرینی یک مدیر توانمند ایرانی در ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روزنامه اعتدال، کم نیستند ایرانیانی که در سراسر جهان نام کشورمان را به بلندای افتخار می رسانند. یکی از این افراد در ایتالیا دکتر علیرضا عرب نیا ، رئیس و مدیر ارشد شرکت بزرگ طراحی و ساخت اتاق های رنگ خودور « جیکو، تایکیشا »، با 5 هزار مهندس و کارگر در جهان است.
     وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که به میلان سفر کرده است از مرکز تحقیقات شرکت جیکو دیدن کرد.
    مهندس محمدرضا نعمت زاده با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: با وجود انکه سال هاست در بخش صنعت فعالیت می کنیم اما ابتکارات و خلاقیت های دکتر عرب نیا ، چه در بخش مدیریت و چه در بخش مهندسی و چه در رابطه با مسائل و روابط انسانی بسیار حائز اهمیت است و برای ما ، ایشان به عنوان یک مدیر ایرانی یکی از شرکت های برتر جهان افتخار است.
    طرحهای این مدیر برجسته ایرانی موسوم به طرح های سبز ، علاوه بر صرفه جویی 98 درصدی در مصرف اب ، 58 درصد نیز کاهش مصرف انرژی دارد که این نکته، توجه خودروسازان بزرگ جهان را به خود جلب کرده است.
    عرب نیا در گفتگو با خبرنگار صداوسیما در ایتالیا با اشاره به اینکه شرکت وی با ایران نیز همکاری دارد، گفت : اساس کار ما همواره صداقت ، درستی و دقت در کار بوده است. به همین علت کارکنان خودروسازی بسیاری از کشورهای جهان مانند امریکا ، فرانسه و ژاپن جهت اموزش و نحوه مدیریت تولید به کارخانه ما در ایتالیا می ایند.
    وی افزود: در سال 2009 میلادی همزمان با تشدید بحران اقتصادی در ایتالیا، به هر قیمتی بود تلاش کردم تا از ورشکستگی شرکت جلوگیری کنم. با وجود بحران حتی یک کارمند خود را اخراج نکردم و فقط مجبور شدم موقتا 15 درصد از حقوق انها را کم کنم. اما پس از برنده شدن در یک مناقصه بزرگ در روسیه ، تصمیم گرفتم برخلاف رویه معمول و جاری در کشورهای غربی، 15 درصد حقوق کسر شده را به کارمندان خود برگردانم. این مسئله برای ایتالیایی ها باورکردنی نبود و آنقدر موجب تعجب اتحادیه های بزرگ کارگری ایتالیا شده بود که دبیر کل یکی از این اتحادیه ها در مراسم ویژه ای در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود از من به عنوان یک مدیر ایرانی قدردانی کرد.
    عرب نیا گفت: خبرنگاران ایتالیایی این کار من را به درستی به فرهنگ والای ایرانی نسبت دادند.
    این مدیر توانمند ایرانی سال گذشته نیز نشان افتخار کار سال 2014 ایتالیا را به عنوان کارافرین برتر، از رئیس جمهور وقت ایتالیا دریافت کرد.
    این برای نخستین بار بود که این نشان به یک خارجی اعطا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو