فونیکسریمکسبهتام

در بازار آمریکا اتفاق افتاد

اقتدار شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها

عصر خودرو: فروش قوی شاسی بلندها و پیکاپ‌ها به رشد ۴.۶ درصدی فروش بازار خودروی آمریکا در ماه آوریل کمک کرد و خودروسازان متعددی قوی‌ترین فروش آوریل تاکنون را تجربه کردند.

اقتدار شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، با وجود فروش قوی شاسی بلندها و کراس اوورها، مجموع فروش بازار آمریکا اندکی کمتر از میزان مورد انتظار تحلیلگران بود و نشان داد مصرف کنندگان آمریکایی همچنان محتاط مانده اند.

    بر اساس آمار اتودیتا، فروش خودروهای سبک 4.6 درصد نسبت به آوریل سال 2014 رشد کرد و به 1.45 میلیون دستگاه رسید.

    فروش خودروهای سنگین و شاسی بلندها 10.5 درصد رشد کرد اما فروش خودروهای سواری 1.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

    اتودیتا با توجه به روند فروش از ابتدای سال تاکنون، انتظار دارد فروش خودرو در بازار آمریکا تا پایان سال 2015 به 16.45 میلیون دستگاه در مقایسه با 16.05 میلیون در سال 2014 برسد.

    جنرال موتورز که بزرگترین خودروساز آمریکاست، با فروش 269 هزار و 56 دستگاه خودرو، شاهد رشد 5.9 درصدی فروش در آوریل بود.

    فروش فورد موتور که خودروساز شماره دوی آمریکاست، با 5.4 درصد رشد به 222 هزار و 498 دستگاه رسید و فیات کرایسلر اتوموبیل آمریکا با 5.8 درصد رشد، 189 هزار و 27 دستگاه فروش کرد.

    تویوتای ژاپن که بزرگترین خودروساز جهان و سومین خودروساز پرفروش در بازار آمریکاست، 203 هزار و 329 دستگاه فروش داشت که رشد 1.8 درصدی را نشان داد.

    اما فروش رقیبان ژاپنی این شرکت هوندا 1.8 درصد کاهش یافت و به 130 هزار و 68 دستگاه رسید در حالیکه فروش نیسان 5.7 درصد افزایش داشت. فروش هیوندای 2.9 درصد و فروش فولکس واگن یک درصد صعود کرد.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، کاهش چشمگیر قیمت بنزین از 3.69 دلار در هر گالن در سال 2014 به 2.60 دلار در سال جاری به نفع شاسی بلندها بوده است.

    به گفته اریک مرکل، تحلیلگر فروش ارشد فورد، شاسی بلند 19 درصد از کل فروش صنعت خودرو در ماه گذشته بودند که دو درصد نسبت به سال گذشته بالاتر بود و در مقابل خودروهای کوچک یک درصد و خودروهای اندازه متوسط دو درصد از سهم بازارشان را از دست دادند.

    هیچ کس انتظار دارد روند رو به رشد تقاضا برای شاسی بلندها به این زودی معکوس شود. خریداران صندلی‌های بلندتر برای دسترسی راحت‌تر را ترجیح می‌دهند و فضای باری را دوست دارند. همچنین فناوری هم میزان مصرف سوخت شاسی بلندها را بهبود بخشیده است. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو