فونیکسریمکسبهتام

دهقانی در گفت و گو با «عصرخودرو» مطرح کرد:

ریشه جدال برسر قیمت خودرو با خصوصی سازی واقعی خشک می شود

عصر خودرو: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:تا زمانی صنعت خودرو کشور به بخش خصوصی واقعی واگذار نشود جدال بر سر تعیین قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

ریشه جدال برسر قیمت خودرو با خصوصی سازی واقعی خشک می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    اله وردی دهقانی در گفت وگو با پایگاه خبری «عصرخودرو» با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای داخلی فقط همان یک درصد است، گفت: افزایش قیمیتی از سوی خودروسازان داده نشده است.  کمیسیون صنایع و معادن و تمامی نمایندگان مجلس بر افزایش قیمت خودرو حساس هستند و هر افزایش قیمتی رخ دهد مجلس قطعاً واکنش نشان خواهد داد  و مسئولان مربوطه  و مدیران عامل خودروسازی  باید در مورد هرگونه افرایش غیر از مصوبات پاسخ گو باشند.
    نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در زمینه افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز افزود: افزایش قیمت خودروهای وارداتی به عوامل بسیاری بستگی دارد ازجمله کشش بازار ، تعرفه ها و غیره ،  که می تواند قیمت ها را افزایش یا کاهش دهد.
    وی در پاسخ به این سوال که چرا نمی توان یک نظارت دقیق و کارشناسی بر قیمت خودروهای تولید داخل و حتی وارداتی داشت، تصریح کرد: محل دعوا بین خودروسازان و مسئولان در زمینه نظارت بر قیمت ها است. عده ای معتقدند که نباید قیمت گذاری از سوی شورای رقابت صورت گیرد و خودرو کالای انحصاری نیست ولی ما  نظرمان این است که با توجه به  شرایطی که برای تعرفه ها بسته شد برای واردات خودروها یک انحصار یا شبهه انحصار در صنعت خودرو کشور شکل گرفته  و ما نمی توانیم  این حق را به تولیدکنندگان داخلی بدهیم تا هر محصولی را با هر قیمتی در داخل بتوانند تولید و عرضه کنند.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن  مجلس ادامه داد: با توجه به کمیت و  کیفیت،  تولیدکنندگان خودرو باید محصولی را تولید کنند که براساس استانداردهای جهانی و قابل رقابت باشد و قیمت ها را نیز متناسب با کیفیت محصول تعیین کنند لذا تا زمانی که بخش خصوصی به تمام معنا حاکم شود در داخل فاصله وجود دارد و قطعاً این محدودیت ها وجود خواهد داشت و جدال ها نیز بر سر قیمت خودرو ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو