فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید:

خودرو، بانک و حمل و نقل با رفع تحریم ها منتفع خواهند شد

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید به سهامداران توصیه کرد ، با توجه به نزدیکی به فصل مجامع دیدگاهی عقلانی و کارشناسی را مدنظر داشته و توجه داشته باشند که صنایعی مانند بانک، خودروسازی و حمل ونقل و بیمه با رفع تحریم ها سریعتر از سایر صنایع رشد را تجربه خواهند کرد و منتفع خواهند شد.

خودرو، بانک و حمل و نقل با رفع تحریم ها منتفع خواهند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری اعتبار ، سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید با اعلام این مطلب گفت: با توجه به نزدیکی به فصل مجامع شرکت های بورسی در ارایه هر نوع تحلیلی باید دو دیدگاه حقوقی و حقیقی را در نظر داشت.

    او افزود: دیدگاه افراد حقوقی در فصل مجامع بر دریافت سود بیشتر و انتخاب سهام شرکتهایی که  EPSبالاتری دارند استوار است، اما به منظور کسب سود مطلوب تر و حرکت به سمت داشتن بازار با ثبات تر باید فارغ از این دیدگاه ها، دید کارشناسی را در هر نوع تحلیل مدنظر قرار داد.

    وکیلی خاطرنشان کرد: تا زمانی که دیدگاه کوتاه مدت و نوسان گیری بر بازار حاکم باشد نمی توان به سمت یک بازار پربازده با سود مطلوب حرکت کرد.

    او افزود: با توجه به شرایط نقدینگی در کل کشور در قیاس با سال 93 این احتمال که شرکتهای بورسی در مجامع خود درصدد باشند تا سود تقسیمی کمتری داشته باشند وجود دارد و این اتفاق برای بازار ناگزیر است .

    به گفته وی این احتمال که تفاوت چندانی در مقایسه با سود پرداختی شرکتها در سال گذشته نباشد وجود دارد و دیدگاه های فاندامنتال بیانگرآن است که بازاربا حرکت تند و تیز و غیر عقلانی مواجه نباشد .

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید در تشریح فضای بازار پس ازانجام توافق نهایی در تیر ماه و تاثیرات مثبت ناشی از آن گفت: با توجه به تجربه بیانیه لوزان امکان مستند سازی برای بازار در صورت توافق نهایی هسته ای وجود دارد به این معنا که با رفع تحریم ها یکسری از صنایع که بیشترین تاثیر را از رفع تحریم ها داشته اند مانند بانک ها ، خودرو سازان ، سازندگان قطعات خودرو ، صنایع حمل و نقلی و شرکت های بیمه ای به واسطه اینکه با رفع تحریم ها شرایط فعالیت آنها تسهیل می شود با رشد مواجه خواهند شد مشروط بر آنکه بازار آنها را به اصطلاح پیش خور نکرده باشد.

    او افزود: آنچه مسلم است برخی صنایع به واسطه رفع تحریم ها ساز و کار اجرایی خاص خود را لازم دارند و اجرای آن ساز و کار زمان بر است بنابراین هر گونه اقدامی در بازار نیازمند در نظر گرفتن کلیت بازار و داشتن نگاه بلند مدت و توجه به ارزش ذاتی شرکت های موجود در این بازار است

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو