فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر عنوان کرد

تمایل الجزایر برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در خودروسازی

عصر خودرو : رئیس اتاق بازرگانی الجزایر گفت: سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد الجزایر می‌کنیم که با توجه به تجربه خوب ایرانی‌ها مایلیم در حوزه خودروسازی و تولید داروهای ژنریک به طور مشترک همکاری کنیم.

تمایل الجزایر برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران در خودروسازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد بن آمور رئیس اتاق بازرگانی الجزایر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران در تهران، از روابط خوب دو کشور اظهار داشت: بدون شک پایه‌گذاری شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر که در سال 2010 اتفاق افتاد گام مهمی به شمار می‌رود، چرا که زمینه‌ بررسی فرصت‌های مشترک میان دو کشور در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری را به وجود می‌آورد.

    وی با اذعان با اینکه حجم مبادلات ایران و الجزایر همچنان ناچیز و ضعیف است افزود: به عنوان مثال حجم مبادلات در سال 2014، 7 میلیون و 164 هزار دلار بوده که 97 درصد آن مربوط به واردات بوده است.در حالی که در مقابل طرف الجزایری تنها توانسته 120 هزار دلار تجهیزات و ماشین‌الات صنعتی را به ایران صادر کند.

    وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال بیش از 3 میلیون دلار تجارت خارجی با ایران انجام شده افزود:‌ البته این رقم مربوط به واردات میوه‌های خشک از ایران بوده است و ما به عنوان روسای اتاق بازرگانی باید در راستای مشارکت‌های صنعتی و ایجاد فرصت‌های شغلی همکاری بیشتری داشته باشیم.

    زید بن آمور با بیان اینکه ایران و الجزایر از لحاظ ساختار اقتصادی شباهت‌ زیادی با یکدیگر دارند، خاطر نشان کرد: هر دو کشور به درآمدهای نفتی وابسته‌ هستند و آمار و ارقام نشان می‌دهد حدود 85 درصد نرخ رشد سالانه به استثنا بخش نفت توسط بخش خصوصی الجزایر محقق می‌شود.

    وی به ظرفیت‌های اقتصادی این کشور اشاره کرد و گفت:‌الجزایر دارای بازار خوبی برای واردات خودرو است و سالانه حدود 400 هزار تا 500 هزار دستگاه به ارزش 5 میلیارد دلار وارد این کشور می‌شود و با توجه به تجربیات خوب شرکت‌های ایرانی مایلیم در قالب پروژه‌های مشترک با شرکت‌های الجزایری در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی الجزایر همچنین از طرف ایرانی خواست تا برای تامین داروی مورد نیاز کشورش از تجارب ایرانی‌ها در حوزه تولید داروهای ژنریک استفاده کند. چرا که الجزایر طبق آمار تنها توان تامین 25 درصد نیاز بازار داخلی خود را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو