فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر کرج خبر داد

بهره‌برداری از ۵ تقاطع غیرهمسطح در کرج طی یکسال اخیر

عصر خودرو : بهره‌برداری از ۵ تقاطع غیرهمسطح با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین عملکردهای مدیریت شهری کرج طی یکسال اخیر است.

بهره‌برداری از ۵ تقاطع غیرهمسطح در کرج طی یکسال اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمود دادگو ظهر امروز در جریان افتتاح بلوار سرباز گمنام که با حضور وزیر اطلاعات انجام شد، اظهار داشت: با رفتن این پروژه زیر بار ترافیک بخشی از راهبندان و شلوغی معابر در هسته مرکزی کلانشهر روان‌سازی می‌شود.

    وی ادامه داد: برای عبور از بحران‌های ترافیکی در شهر و تحقق اهداف کلان در این حوزه نیاز به کارشناسی و مهندسی ترافیک وجود دارد؛ زیرا مهندسی ترافیک تنها راهکار کارآمد برای کنترل معضل ترافیک شهری است و همه مسئولان نیز به این موضوع اذعان و اعتقاد دارند و از آیتم‌های این مهم در اجرایی کردن طرح‌های عمرانی، شهرسازی، ساختاری و زیربنایی بهره می‌گیرند.

    دادگو با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای بهره‌برداری از تقاطعات غیرهمسطح، زیرگذرها و معابر عبوری در این کلانشهر، گفت: موفقیت در این حوزه مرهون تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های شهری از سوی مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

    وی وجود معضلی به نام ترافیک را در محیط شهری اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: ارائه راهکارهای مختلفی که بعضاً در قالب اصلاحات ساختاری در شهر شکل گرفت، از عمده‌ترین راهکارها در خصوص رفع معضل ترافیک در کرج به‌ویژه در نقاط پرتردد بوده است.

    رئیس شورای شهر کرج گفت: ترافیک و معضلات ناشی از آن امروز سایه بر رفاه و آسایش زندگی شهروندی انداخته و کارآمدی وسایل نقلیه را نیز زیر سئوال برده است و با وجود تصوری که در اذهان عمومی مبنی بر اینکه وسایل نقلیه می‌تواند موجب رفاه و آسایش در جامعه شود، وجود دارد، ازدیاد این وسایل نقلیه زمینه‌ساز بروز بحران در همه بخش‌های زندگی شهروندی شده است.

    دادگو با بیان اینکه از سیاست‌های مهم مدیریت شهری کرج بهره‌گیری از مکلفه‌های «اقتصاد مقاومتی» است، خاطرنشان کرد: در کرج شهرداری و شورا با پذیرش این اعتقاد و باور که راهکارهای ارائه شده در «اقتصاد مقاومتی» راهگشای حل مسائل و مشکلات شهری است، برای ارتقای توانمندی‌های مدیریتی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های سازمانی، بر انجام اموری که توسعه زیرساخت‌ها را در شهر ممکن می‌سازد، تمرکز کردند.

    رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به بهره‌برداری از 5 تقاطع غیرهمسطح با اعتباری بالغ بر 1250 میلیارد تومان به‌عنوان عملکرد مهم مدیریت شهری طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این پروسه زمانی و با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی، کرج شاهد افتتاح تقاطع‌های غیر همسطح «شهدای ارتش، شهدای دانش آموز، حافظ، تقاطع شهید کچوی و پل مکمل سوم» بودیم و اکنون نیز بهره‌برداری از پروژه احداث بلوار ماهان را شاهدیم.

    این نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر با اشاره به بهره‌برداری از پروژه احداث ادامه بلوار ماهان واقع با عنوان بلوار سربازان گمنام در منطقه 7 شهرداری کرج، گفت: این پروژه در مساحت 100 هزار مترمربع و از امتداد بلوار ماهان، محدوده بلوار آزادی رجایی‌شهر تا بلوار باغستان و به طول تقریبی یک‌هزار و 750 متر احداث شده است.

    دادگو با ارزیابی مثبت از اجرای این پروژه، عنوان کرد: پروژه بلوار سربازان گمنام شامل دو سطح سواره‌رو رفت و برگشت به عرض 12.5 متر و پیاده‌روی پنج متری و فضای سبز 5.5 متری در هر سمت با رفوژ میانی به عرض چهار متر در یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهر کرج احداث شده است.

    وی در پایان کاهش ترافیک فلکه اول و خیابان داریوش رجایی‌شهر همچنین کمک به ترافیک خیابان شهید بهشتی را اهداف این پروژه مهم خواند اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این طرح عمرانی ـ ترافیکی زمینه برای تسهیل در عبور و مرور شهری و کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو