فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان:

تردد خودروها در اصفهان بر‌اساس محدوده‌های زیست محیطی انجام می‌شود

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از طراحی محدوده‌های زیست محیطی شهر خبر داد و گفت: بر‌اساس این طرح محدوده‌های تردد براساس کیفیت خودروها مشخص می‌شود.

تردد خودروها در اصفهان بر‌اساس محدوده‌های زیست محیطی انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا صلواتی از طراحی محدوده‌های زیست محیطی شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان و مدیریت شهری بوده، ایجاد محدوده‌های زیست محیطی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در سال 93، 32 روز هوای پاک بیشتری نسبت به سال 92 داشتیم، افزود: در حال حاضر 3 محدوده زیست محیطی برای شهر در نظر گرفته شده که در دست مطالعه و طراحی است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: با تعیین محدوده‌های زیست محیطی تردد بر‌اساس کیفیت و نوع خودرو در سطح شهر مجاز است.

    وی با بیان اینکه خودروها شناسایی و دارای 3 برچسب آبی‌، سبز و زرد می‌شوند، تصریح کرد: برچسب آبی به خودروهای پاک، موتورهای برقی و خودروهای هیبریدی و متناسب با استانداردهای روز تعلق می‌گیرد و از این طریق این نوع خودروها می‌توانند در تمام سطح شهر حرکت کنند.

    صلواتی گفت: برچسب سبز نیز به خودروهایی تعلق می‌گیرد که یکی از شرایط لازم را نداشته باشند از این رو تنها در محدوده‌های خاصی می‌توانند، حرکت کنند.

    وی خاطرنشان کرد: برچسب زرد نیز به خوردوهای فرسوده تعلق می‌گیرد که استانداردهای لازم را ندارند، از این رو این نوع خودروها با محدودیت‌های تردد رو به رو می‌شوند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: تردد خودروها با استفاده از دوربین‌های نظارتی که به بانک اطلاعاتی مجهز شده، کنترل می‌شود.

    وی افزود: بر‌اساس این طرح محدوده‌های تردد براساس کیفیت خودروها مشخص می‌شود، از این رو اجرای این طرح تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط