فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۶۶۸»

تاثیر انتقال پایانه‌های مسافری به شهر آفتاب در کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان پایانه‌ها گفت: انتقال پایانه‌های مسافری غرب و جنوب به «شهر آفتاب»، در کاهش بار ترافیکی داخل شهر و آلودگی هوای آن تاثیر بسزایی دارد.

تاثیر انتقال پایانه‌های مسافری به شهر آفتاب در کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایسنا، محمدرضا حاجی بیگی با بیان این مطلب افزود: با پذیرش پیشنهاد شهرداری تهران برای انتقال ایستگاه راه‌آهن به شهر آفتاب در جنوب تهران و برقراری ارتباط بین حلقه ریلی داخلی و خارجی شهر، پایانه‌های مسافری غرب و جنوب هم به این منطقه انتقال می‌یابد و از بار ترافیکی در داخل شهر به شدت کاسته می‌شود.

    مدیرعامل سازمان پایانه‌ها جا به جایی پایانه‌های مسافری را به خارج از شهر یک ضرورت خواند و با اشاره به مشکل آلودگی هوا در تهران گفت: هر دستگاه اتوبوس بین شهری برای اینکه به مسیر اصلی برسد ساعت‌ها در شهر رفت و آمد می‌کند. بنابراین انتقال پایانه‌های مسافری، گزینه‌ای است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر مثبتی داشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: با انتقال پایانه‌های مسافری به شهر آفتاب و قرارگرفتن مجموعه فرودگاه امام خمینی، متروی شهر و راه آهن بین شهری در کریدور ورودی شهر، بسیاری از مشکلات حمل و نقلی و محیط زیستی در تهران برطرف می‌شود.

    حاجی بیگی گفت: گزینه دیگر این است که یک پایانه مسافری در شمال غرب و پایانه دیگر در جنوب غرب و در تقاطع بزرگراه آیت‌الله سعیدی و آزادگان و افزون بر این، 4 پارک سوار و 4 پایانه غیرمتمرکز در داخل شهر ساخته ‌شود تا شهروندان برای سفرهای برون شهری به آسانی از همه جای تهران به اتوبوس‌های بین شهری دسترسی داشته باشند.

    بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم مسئولیت پایانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: به دنبال آن هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی انتقال پایانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

    مدیرعامل سازمان پایانه‌ها همچنین درباره اجرای پروژه احداث پایانه شرق جدید گفت: تاکنون در اجرای این پروژه، 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و در صورتی که کار‌ها به درستی انجام شود تا پایان سال انتقال پایانه شرق کنونی به محل جدید، جنب بیمارستان سرخه‌حصار انجام می‌شود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو