فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید

عصر خودرو : جدید ترین دستاورد زرهی روسیه با نام "آرماتا" رونمایی شد، این خودروهای زرهی که در طراحی آن از یک پلتفرم جدید استفاده شده است در واقع جایگزین مدل های قدیمی تر مانند تانک های T-۷۲ و T-۹۰ خواهد شد.

جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰
  • جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید
  • جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید
  • جدیدترین خودرو زرهی روسیه را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه به تازگی از جدید ترین خانواده ماشین های زرهی خود که در طی یک سال گذشته در حال توسعه آنها بوده رونمایی کرده است. به گفته مقامات روسی این خودروها به تدریج در سال آینده میلادی تحویل نیروی زمینی روسیه خواهد شد. آنچه تاکنون از خانواده "آرماتا" رونمایی شده است تانک T-14 و خودرو زرهی T-15 بوده و تاکنون از اعضای بعدی این خانواده اطلاعاتی منتشر نشده است.

تانک 40 تنی T-14 بعنوان اولین عضو این خانواده در جریان تمرینات نیروهای مسلح روسیه برای شرکت در مراسم رژه ی 9 می (روز پیروزی) به نمایش در آمد. بر اساس آنچه که رسانه های روسی منتشر کرده اند سرعت پیمایش این تانک به بیش از 50 مایل در ساعت می رسد و 3 خدمه ی آن قادر هستند در هر دقیقه 32 بار از توپ 125 میلیمتری این تانک انواع مهمات را شلیک کنند. همچنین این تانک قادر به حمل انواع موشک های هدایت شونده با برد موثر 8000 متر است که آن را در برابر تهدید بزرگی مانند بالگرد حفظ می کند.

قابلیت شلیک حین حرکت، دیدگاه پانورامیک فرمانده تانک، دوربین های دید جانبی، سنسورهای گرمایی، سیستم قدرت کمکی (AUX) و سیستم های دفاع فعال و غیرفعال از دیگر ویژگی های این تانک جدید می باشند. قدرت پیشرانه این تانک 48 تنی به وسیله ی یک موتور دیزلی 1500 اسب بخاری و گیربکس 8 سرعته تامین می شود.

عضو بعدی خانواده "آرماتا" خودرو زرهی T-15 است که در واقع نوعی نفربر برای جایگزینی با خودروهای زرهی BMP-2 می باشد. این خودروی زرهی که هدایت آن برعهده ی 3 نفر خدمه می باشد قابلیت حمل یک گروه 8 نفره از سربازان را دارد. تجهیزات رزمی این نفربر شامل یک توپ 30 میلیمتری هدایت اتوماتیک با قابلیت نواخت 500 تیر در دقیقه، چهار تیر موشک کورنت، سیستم اپتوالکترونیک شناسایی اهداف و سیستم محافظ بنده زره پوش می باشد.

به نظر می رسد معرفی و تحویل خانواده خودروهای زرهی "آرماتا" به ارتش روسیه تحولی بزرگ در زمینه ی قدرت نظامی این قدرت بزرگ جهانی ایجاد کند. استفاده از فناوری های نو و طراحی های جدید در محصولات نظامی روسیه در طی سالهای اخیر مانند آنچه در طراحی هواپیمای سوخو T-50 و خودروهای زرهی آرماتا شاهد بودیم بسیار واضح است. به نظر می رسد که در آینده باید منتظر رونمایی از دستاوردهای دیگری در این زمینه باشیم. دستاوردهایی که امتحان خود را در صحنه هایی چون اوکراین باید پس بدهند!

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم