فونیکسریمکسبهتام

استاندار آذربایجان شرقی:

پروژه آزادراه تبریز - بازرگان با مشارکت ترکیه اجرایی می‌شود

عصر خودرو : استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب پروژه آزادراه تبریز- بازرگان در هیئت دولت، گفت: این پروژه در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه مشترک ما با کشور ترکیه است.

پروژه آزادراه تبریز - بازرگان با مشارکت ترکیه اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده  در دیدار با سفیر جمهوری ترکیه در ایران، با اشاره به اراده جدی روسای جمهور ایران و ترکیه به گسترش روابط دوجانبه، اظهار داشت: عملیاتی کردن این اراده‌ها وظیفه ماست.

    وی با بیان این که در هر زمینه‌ای آماده همکاری با ترکیه هستیم، افزود: آذربایجان شرقی و ترکیه پیوندهای مشترک زیادی دارند و مهم این است که بتوانیم این پیوندها را به صحنه عمل بیاوریم.

    جبارزاده افزود: توسعه روابط با همه کشورها جزو برنامه‌های ماست، اما کشورهای مسلمان و همسایه در اولویت همکاری هستند.

    وی گفت: ایران و ترکیه همواره در روزهای سخت در کنار هم بوده‌اند و طبیعی است که امروز توسعه روابط با ترکیه را ترجیح بدهیم.

    استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران ترکیه در تبریز بیشتر از هر شهر دیگری می‌توانند موفق باشند، بنابراین حضور جدی آنها در آذربایجان شرقی و آشنایی با ظرفیت‌های استان ضروری است.

    وی با اشاره به تشکیل میز تجارت ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز، گفت: تجار و فعالان اقتصادی تبریز از گذشته روابط خوبی با ترکیه داشته‌اند و این روابط در شرایط فعلی باید تقویت شود.

    جبارزاده با اشاره به حضور شرکت‌های ترکیه‌ای در تبریز و منطقه آزاد ارس، بر افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های مشترک تاکید کرد.

    وی  تدوین برنامه‌ای منسجم و عملیاتی برای توسعه روابط دوجانبه را ضروری خواند و گفت: حرکت بابرنامه می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کند.

    استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، خاطرنشان کرد: در این سند، ظرفیت‌ها و اولویت‌های توسعه آذربایجان شرقی در همه زمینه‌ها معرفی شده و آماده‌ایم این سند را در اختیار سرمایه‌گذاران ترکیه قرار دهیم.

    وی به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در بخش معدن اشاره کرد و گفت: وجود 35 نوع ماده معدنی در این استان زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است، ضمن این که در بخش‌های دیگر نیز محدودیتی برای همکاری نداریم.

    جبارزاده با اشاره به اینکه گردشگری یکی از زمینه‌های مهم همکاری بین آذربایجان شرقی و ترکیه است، افزود: ترکیه تجارب خوبی در حوزه گردشگری دارد و ما در اوایل راه هستیم، لذا علاقمندیم از تجارب ترکیه استفاده کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد، اما لازمه این امر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است که در این زمینه کارهایی را شروع کرده‌ایم.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب پروژه آزادراه تبریز- بازرگان در هیئت دولت، گفت: این پروژه در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه مشترک ما با کشور ترکیه است که امیدواریم با کمک مسئولان ترکیه به زودی مراحل عملیاتی آن آغاز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو