فونیکسریمکسبهتام

امامی عنوان کرد

۳ پیشنهاد شورای رقابت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو : یک عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در سال ۹۳ مسیر را برای افزایش قیمت ها فراهم می کند، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه ارائه کرده است.

۳ پیشنهاد شورای رقابت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عیسی امامی با اشاره به اینکه براساس فرمول شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو براساس قیمت‌های پایه‌ و نرخ تورم بخشی خودرو در سال 93 تعیین می شود، اظهار داشت: هزینه های تولید در سال 93 برای تولیدکنندگان بسیار بالا بود این در حالی است که در سال جاری روند کاهشی نرخ تورم نشان از کاهش هزینه های تولید و مدیریت منابع دارد.

    وی با اعلام اینکه امسال دولت با توجه به روند کاهشی نرخ تورم تعدیل نرخ سودهای بانکی را در دستور خود قرار داده است، افزود: اما لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در سال 93 مسیر را برای افزایش قیمت ها فراهم می کند.

    این عضو ناظر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه عنوان کرده است به نحوی که با کاهش قیمت تمام شده پول، تزریق و تأمین منابع واحدهای تولیدی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه ها می توان مانع افزایش قیمت ها در حوزه صنعت خودرو شد.

    امامی تصریح کرد: در مجموع  دو شرکت خودروساز آنالیز قیمت تمام شده محصولات خود را به شورای رقابت ارسال کرده اند و قرار است این هفته کارشناسان شورا نظر خود را در مورد اطلاعات ارسالی خودروسازان اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط