فونیکسریمکسبهتام

رئیس راه و شهرسازی ایجرود:

محور زنجان - بیجار تعریض و ساماندهی می‌شود

عصرخودرو: رئیس راه و شهرسازی ایجرود از تعریض و چهاربانده شدن محور زنجان - بیجار خبر داد و گفت: ساماندهی نقاط پرحادثه با نصب علائم هشدار دهنده انجام می‌شود.

محور زنجان - بیجار تعریض و ساماندهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، بلال نظری اظهار داشت: تعریض محورهای مواصلاتی از اقدامات مهم در حوزه راهسازی است که پروژه چهار خطه کردن محور زنجان- بیجار از مهمترین پروژه‌ها در حوزه راه و شهرسازی ایجرود محسوب می‌شود.
    وی ابراز کرد: پروژه چهار خطه زنجان- بیجار به طول 28 کیلومتر برای اجرا در دست پیمانکار است که تا کنون بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری رسیده است.
    رئیس راه و شهرسازی ایجرود عنوان کرد: به تازگی دو کیلومتر از این محور بهره‌برداری شده و ترافیک در آن جریان دارد که در مجموع هشت کیلیومتر از مسیر چهار خطه زنجان- بیجار قابل استفاده است.
    بهره‌برداری از پل زیرگذر و روگذر محور زنجان - بیجار
    وی با اشاره به اینکه احداث تقاطع غیر همسطح یکی از راه‌های حذف نقاط پرحادثه است، گفت: در محور زنجان- بیجار یک دستگاه پل روگذر و زیرگذر برای کاهش بار ترافیکی و کاهش احتمال تصادفات احداث و بهره‌برداری شده است.
    نظری در مورد ساختمان‌های دردست احداث اداره راه شهرسازی ایجرود به پروژه امداد و نجات این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مجتمع در گردنه پاپایی برای امدادرسانی بهتر به مسافران ساخته می‌شود.
    وی بیان کرد: بهره‌برداران ساختمان مجتمع امدادی پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، و راهداری هستند که با استقرار در این مرکز در هنگام بروز حادثه در سریعترین زمان ممکن به محل اعزام می‌شوند.
    رئیس اداره راه و شهرسازی ایجرود با اشاره به اینکه طرح مجتمع امدادی در حال ساخت و تکیمل شدن است، ابراز کرد: این پروژه در حال حاضر 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    وی عنوان کرد: برای ساخت این مجتمع در ابتدا 3 میلیارد و 500 میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که با افزایش قیمت‌ها نیاز به تزریق اعتبار بیشتری برای تکمیل آن احساس می‌شود.
    کلنگ‌زنی فرهنگسرای ایجرود
    نظری اظهار داشت: پروژه فرهنگسرای ایجرود طرح دیکری است که عملیات اجرایی آن تا چند روز دیگر آغاز و کلنگ‌زنی می‌شود که در حال حاضر در مراحل پیمان‌سپاری است.
    وی در مورد عملیات راهسازی راه‌های روستایی بیان کرد: بهسازی و آسفالت مسیر روستایی آرمتلو- قره‌تپه به طول هفت کیلومتر در دستور کار قرار دارد.
    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و آسفالت در راه ارتباطی روستای آرمتلو- قره‌تپه در حال انجام است، گفت: دو کیلومتر از این مسیر سال گذشته آسفالت شد.
    وی عنوان کرد: پنج کیلیومتر باقی از این محور روستایی امسال آسفالت می‌شود و با اختصاص منابع اعتباری مورد نیاز این مسیر بهره‌برداری می‌شود.
    نظری عنوان کرد: این پروژه برای تکمیل از لحاط زیرسازی ابنیه و آسفالت به 21 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا کنون از این مبلغ نزدیک به 6 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
    وی از دیگر عملیات مهم در حوزه راهداری به لکه‌گیری راه‌های اصلی و فرعی اشاره و بیان کرد: لکه‌گیری راه‌ها در محورهای روستایی نیز انجام می‌شود.
    مصرف 9 هزار تن آسفالت در سال 93 برای لکه‌گیری و آسفالت راه‌ها
    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایجرود خاطر نشان کرد: در سال 93، 9 هزار تن آسفالت به ارزش ریالی 18 میلیارد ریال برای روکش آسفالت راه‌های روستایی در این شهرستان مصرف شده است.
    وی ابراز کرد: یکی از مشکلات موجود در راه‌ها وجود نقاط پرحادثه است که سبب بروز تصادفات و خسارات به افراد  و وسایل نقلیه می‌شود.
    نظری اظهار داشت: ساماندهی نقاط پرحادثه یکی از اقدامات مهم در اداره راه و شهرسازی است که بخشی از آن با عملیات زودبازده مانند آشکار سازی نقاط و نصب علائم برطرف می‌شود.
    ساماندهی نقاط پرحادثه با نصب علائم
    وی با اشاره به ساماندهی علائم و برطرف کردن نقاط پرحادثه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی ابراز کرد: سال گذشته برای این منظور 2 میلیارد ریال هزینه شده است.
    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایجرود بیان کرد: آشکار سازی نقاط پرحادثه و نصب علائم مخصوص برای کاهش خطرات احتمالی در بسیاری از محورها در این شهرستان انجام شده و این برنامه امسال هم تداوم دارد.
    وی تصریح کرد: بهسازی مسیرها و کاهش نقاط پرحادثه در برخی موارد نیاز به اجرای پروژه‌های بزرگتر مانند احداث پل‌های روگذر و زیرگذر دارد که این کار با منابع مالی بیشتر قابل انجام است.
    نظری با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌هایی مانند ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح پرهزینه و زمان‌بر است، گفت: در این زمینه پل روگذر و زیرگذر در محور زنجان- بیجار اجرا و بهره‌برداری شده است.
    وی عنوان کرد: تأمین روشنایی و خط کشی محورها از دیگر عملیات در حوزه راهداری است که امسال نیز خط کشی محورهای اصلی و روستایی در دستور کار قرار دارد.
    وی ابراز کرد: در زمینه تعمیرات ابنیه در سطح شهرستان نیز سال گذشته یک میلیارد ریال هزینه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو