فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

شتاب زیر ۵ ثانیه با ولوستر موتور وسط هیوندای!

عصر خودرو: مثل اینکه هیوندای چندان هم بی‌علاقه نیست به ساخت یک اسلحه موتور‌وسط ویرانگر برای پیست چراکه تنها یک سال پس از معرفی مفهومی Veloster RM در موتورشو بوسان، بار دیگر از یک سوپر ولوستر موتور‌وسط در کُره‌جنوبی رونمایی کرده؛ البته این بار در موتوشوی سئول، با نام RM۱۵.

شتاب زیر ۵ ثانیه با ولوستر موتور وسط هیوندای!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این مفهومی 2 سرنشین سبک‌وزن و فوق عملکرد‌محور دارای ساختاری آلومینیومی است که با بدنه‌ای آیرودینامیک از جنس پلاستیک استحکام یافته با فیبرکربن (CFRP) پوشش یافته و وزن خودرو را به تنها 1.260 کیلوگرم محدود کرده.
    کافی است این ترکیب فوق‌سبک را در کنار نیروگاه 2.0 لیتری توربو (T-GDi) جمع و جور اما نیرومندی بگذارید که با 295 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاوری برابر با 383 نیوتن متر در دور 2.000، پشت سر راننده قرار گرفته؛ این فرمول RM15 را به اسلحه‌ای ویرانگر برای پیست مبدل می‌کند که نه تنها صفر تا 100 را در 4.7 ثانیه تخته می‌کند، بلکه می‌تواند مثل یک خودرو مخصوص دریفت، پیست را با رد سیاه تایرهایش نقاشی کند. بخشی از عملکرد سلطه‌جویانه RM15 در پیست نیز به آیرودینامیک حساب‌شده‌ای مربوط می‌شود که مثلا در سرعت 200 کیلومتر در ساعت، می‌تواند 124‌کیلوگرم نیروی عمودی‌ روی بدنه وارد کند.

    * مجید رقیبی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط