فونیکسریمکسبهتام

تا پایان سال ۹۵ صورت می‌گیرد

تجهیز خودروهای حمل و نقل عمومی همدان به GPS

عصرخودرو: مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری همدان از تجهیز تمام خودروهای حمل و نقل عمومی تا پایان سال ۹۵ به دستگاه GPS خبر داد.

تجهیز خودروهای حمل و نقل عمومی همدان به GPS
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد پوروخشوری با اشاره به ساماندهی وانت‌بارهای حمل و نقل بار و کالا، اظهار کرد: فاز دوم ساماندهی وانت‌بارها تا 20 اردیبهشت امسال تمدید شد.

    وی با اشاره به دستورالعمل جدید نسبت به تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش خودروهای حمل بار و کالا از سوی دولت، گفت: این اقدام در حوزه برون‌شهری در حال انجام است.

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری همدان افزود: در حوزه درون‌شهری تمام خودروهای حمل و نقل عمومی تا پایان سال 95 مجهز به دستگاه GPS خواهند شد و بر اساس پیمایش به آنها سوخت تخصیص داده می‌شود.

    وی در خصوص دستورالعمل جدید عنوان کرد: در مرحله اول این اقدام در خصوص ناوگان دیزلی در حال انجام است.

    پوروخشوری با اشاره به اینکه رانندگان در حوزه حمل و نقل عمومی از سوخت یارانه‌ای دولت دریافت می‌کنند، گفت: این مقدار سوخت فراتر از 60 لیتری است که به تمام خودروهای شخصی تعلق می‌گیرد و باید در راستای خدمات‌دهی به شهروندان مصرف شود.

    وی گفت: طبق ماده7 قانون هدفمندی یارانه‌ها، در راستای خدمات‌دهی به رانندگان فعال درون‌شهری و برون‌شهری دولت نیمی از مبلغ بیمه تامین اجتماعی این رانندگان را پرداخت می‌کند.

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری همدان از ساماندهی و اخذ پروانه فعالیت و اشتغال 5 هزار و 500 ناوگان بار در همدان خبر داد و افزود: از 8 هزار و 500 خودرو سبک تا به امروز 5 هزار و 500 خودرو در همدان ساماندهی شده‌اند

    وی اضافه کرد: ساماندهی خودروهای سنگین و دیزلی نیز در حال انجام است.

    پوروخشوری از ایجاد 14 شرکت تخصصی در رشته‌های مدیریتی، توزیع و پخش، امدادخودرو، خدمات ایستگاهی و... خبر داد و افزود: این شرکت‌ها تا سال گذشته 9 مورد بودند که در سال جدید پنج شرکت دیگر نیز طبق ماده 32 قانون تخلفات رانندگی و راهنمایی به مجموعه شرکت‌های حمل و نقل بار و کالا اضافه شد.

    وی با بیان اینکه امور ساماندهی حمل و نقل بار و کالا در سطح شهر و حومه از سال 88 آغاز شده و الان زیر نظر این سازمان مدیریت می‌شود، افزود: با ابلاغیه دستور‌العمل و شیوه‌نامه‌های مربوطه از سوی وزارتخانه، این اقدام در حال اجراست.

    مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری همدان با اشاره به نوپا بودن سازمان، گفت: ساماندهی خودروهای سبک و سنگین به دو سال زمان نیاز دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط