فونیکسریمکسبهتام

الزامات سرمایه گذاری خودروسازان ژاپنی در ایران

عصر خودرو : صنعت،تجارت و کشاورزی - رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی بر سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به ویژه شرکت های ژاپنی در ایران تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس ارائه مشوق های جدید برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور را در دستور کار دارند.

الزامات سرمایه گذاری خودروسازان ژاپنی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهام، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، دکتر محمدرضا رضوی در دیدار با سفیر ژاپن و نمایندگان شرکت های بازرگانی مرتبط با سوزوکی و نیسان در ایران، با اشاره به تاکید مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش همکاری با خودروسازان ژاپنی افزود: خودروسازان ایرانی علاقه مندند با طراحی های جدید خودروسازان ژاپنی آشنا شوند و با بهره گیری از تجربیات آنان، زمینه پیشرفت و نفوذ مشترک در بازارهای خارجی را فراهم کنند.

    وی بر گسترش فعالیت، تجارت و تولید خودروسازان ژاپنی در ایران تاکید و اظهار امیدواری کرد تا همکاری های ایران و ژاپن در این صنعت افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه دولت ایران مشوق هایی را برای خودروسازان خارجی پیشنهاد کرده افزود: امروزه شرکت های خودروسازی دنیا به ویژه شرکت های اروپایی در تلاش هستند تا به ایران برگردند و در کشورمان سرمایه گذاری کنند.

    وی با اشاره به اینکه فرصت های زیادی در بازار خودرو ایران برای فعالیت شرکت های خودروسازی ژاپنی وجود دارد گفت: به ایران تنها به عنوان یک بازار مصرفی نگاه نکنید. مواد اولیه و واسطه ای و توانمندی های تولیدی قابل توجهی در کشور وجود دارد که می تواند زمینه های مناسبی را برای تولید و عرضه انواع خودرو در بازارهای منطقه ای فراهم آورد.

    رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ویژه خواستار همکاری خودروسازان ژاپنی در زمینه تولید کامیون و خودروهای نیمه سنگین شد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، همکاری در این حوزه قطعا به نفع طرفین خواهد بود. در این زمینه، مناسب است که شرکت ایسوزو همکاری اش را با گروه بهمن عمق بخشیده و دست به سرمایه گذاری مشترک بزند. این چنین همکاری استراتژیک با سایر خودروسازان ژاپنی تولید و صادرات خودروهای سنگین و نیمه سنگین را می توان امکان سنجی نمود.

    کوجی هانیدا سفیر ژاپن در ایران در این جلسه ضمن تشکر از دعوت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار امیدواری کرد که همکاری های ایران و ژاپن در زمینه صنعت خودروسازی افزایش یابد.

    وی همچنین در زمینه برگزاری دوره های آموزشی بویژه در حوزه سیاستگذاری صنعتی و تجاری اظهار داشت که بزودی امکاناتی در این رابطه فراهم خواهد شد.

    آکیرا کوبایاشی مدیر عامل شرکت کانماتسو ایران ( شرکت بازرگانی مرتبط با سوزوکی) در این دیدار افزود: ما به ایران خودرو قطعاتی عرضه می کردیم ولی به علت وجود تحریم ها این ارتباط کاهش پیدا کرد. در شرایط جدید ما به دنبال ارایه الگوهای متفاوتی از همکاری با ایران خودرو هستیم.

    وی گفت: خطوط تولید شرکت های خودروسازی ایرانی باید به روز شوند تا بهره وری آنها افزایش یابد. با آموزش مدیران شرکت های خودروساز ایرانی می توانیم به صنعت خودروسازی ایران کمک کنیم.

    کوبایاشی با اشاره به تجربه حضور شرکت سوزوکی در ایران افزود: با توجه به شناخت سوزوکی از بازار ایران امکان سرمایه گذاری از نظر ما در این بازار وجود دارد ولی این موضوع نیازمند اقدامات متفاوتی است.

    اول اینکه دولت ایران باید مشوق هایی بر سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ارایه نماید تا در مقایسه با سایر کشورها،‌انگیزه لازم برای حضور در ایران ایجاد شود. هم اکنون استراتژی سوزوکی تولید دو میلیون خودرو در هند در قالب سرمایه گذاری مشترک با شرکت ماروتی است.

    قرار است که نیاز آفریقا ،‌خاورمیانه و بازارهای آسیای غربی از آنجا تامین شود. اینکه همکاری میان سوزوکی - ماروتی و خودروسازان ایرانی چگونه باید باشد، نیاز به بررسی و مذاکره دارد. نکته دوم هم این است که خودروسازان ایرانی باید برقراری ارتباطات مستمر با سوزوکی و دیگر خودروسازان ژاپنی را از طریق اقدامات گسترده تر در دستور کار قرار دهند تا بتوانند زمینه های مذاکره را بررسی و آماده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو