فونیکسریمکسبهتام

ماجرای جالب مافیا و بزرگراه ۵۰ ساله

عصر خودرو : گفته می‌شود که نزدیک به سه هزار کارگر شبانه‌روز بر روی این پروژه کار می‌کنند. اما ساز و کار دلالی و مافیاییِ کار در ایتالیا نیم قرن این پروژه را به تعویق انداخته است.

ماجرای جالب مافیا و بزرگراه ۵۰ ساله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، مقامات ایتالیایی می‌گویند که آزادراه 443 کیلومتری سالرنو به رجیو کالابریا بالاخره سال آینده تکمیل خواهد شد. مدیریت غلط، تاخیرهای بی‌جا و فساد عامل به تعویق افتادن این پروژه بوده است.

    به سال 1966 می‌رویم. زمانی که لونار 9 به عنوان اولین فضاپیما روی کره ماه نشست و انگلستان قهرمان جام جهانی شد. ایتالیا هم در همان سال فاز اول این آزادراه را شروع کرد. حالا نزدیک به پنجاه سال از آن روز می‌گذرد. کاوش‌‌های فضایی بسیار پیشرفته‌تر شده و انگلستان هم به چندین موفقیت دیگر دست پیدا کرده است، اما ایتالیا همچنان در حال ساخت این آزادراه است.

    این آزادراه از شهر سالرنو در جنوب ناپل شروع می‌شود و به مرکز استان کالابریا «رجیو» متصل می‌شود. شهر رجیو در پایین‌ترین نقطه ایتالیا است. این طرح نتوانست به دلایلی مانند فساد و رسوایی‌های مالی تکمیل شود. با این حال، نخست‌وزیر ایتالیا «ماتئو رِنزی» که کمر به مدرن کردن ایتالیا بسته اعلام کرد: «ما این آزادراه را به زودی افتتاح خواهیم کرد. تا آخر سال جاری میلادی، به همه بخش‌های ساخت‌وساز اعلام دستور تسریع انجام امور را صادر خواهیم کرد تا نهایتا در انتهای سال آینده میلادی تکمیل شود.»

    گفته می‌شود که نزدیک به سه هزار کارگر شبانه‌روز بر روی این پروژه کار می‌کنند. اما ساز و کار دلالی و مافیاییِ کار در ایتالیا نیم قرن این پروژه را به تعویق انداخته است. روزنامه جمهوری ایتالیا می‌نویسد: «همه ما می‌دانیم که تکمیل این پروژه در یک سال فقط با معجزه امکان‌پذیر است.» جی جی وِرالدی عضو اتحادیه کارگران ساختمانی در بخش کالابریا می‌گوید: «من تعجب می‌کنم که چگونه نخست وزیر گفت تا سال دیگر تمام می‌شود. به نظرم این حرف فقط جنبه تبلیغاتی داشت.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو